  • 1. Data: 2009-05-14 10:15:08
    Temat: [podatki.pl] Szykujcie się na łapanie terrorystów :)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://podatki.pl/artykuly/11_7142.htm?idDzialu=11&i
    dArtykulu=7142

    "Nowe obowiązki przedsiębiorców w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy"

    "Natomiast projekt przewiduje prawdziwą rewolucję w zakresie podmiotowym ustawy,
    powodując objęcie nią wszystkich przedsiębiorców przyjmujących płatności za towary w
    gotówce o równowartości co najmniej 15 000 euro, również gdy należność za określony
    towar jest dokonywana w drodze więcej niż jednej operacji."

    "d) obowiązek denuncjacji

    Instytucja obowiązana czyli np. diler samochodów, jeżeli otrzymał dyspozycję lub
    zlecenie przeprowadzenia transakcji, co do której zachodzi uzasadnione podejrzenie,
    że może ona mieć związek z popełnieniem przestępstwa prania pieniędzy lub
    finansowania terroryzmu ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić na piśmie Generalnego
    Inspektora.

    Niedokonanie zawiadomienia jest zagrożone karą do 3 lat pozbawienia wolności."

    Jak dla mnie *bomba*... ooops, nie chciałem tego napisać ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-05-14 10:32:34
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wolności."
    >
    > Jak dla mnie *bomba*... ooops, nie chciałem tego napisać ;)

    przeciez bedzi emozna o to oskarzyc kazdego nawet jak nie podejrzewal.

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 3. Data: 2009-05-15 22:42:20
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Tomek pisze:
> [...]
    > Niedokonanie zawiadomienia jest zagrożone karą do 3 lat pozbawienia wolności."
    > Jak dla mnie *bomba*... ooops, nie chciałem tego napisać ;)

    Co by zrobiły te nasze kochane totalitaryzmy na dorobku, gdyby nie było
    terrorystów. Musiały by ich wymyśleć.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 4. Data: 2009-05-16 05:32:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał pisze:

    > Co by zrobiły te nasze kochane totalitaryzmy na dorobku, gdyby nie było
    > terrorystów. Musiały by ich wymyśleć.

    I właśnie to robią. Terroryści, globalne ocieplenie, rok 2000, euro
    2012 (i rzekomo konieczny brak przetargów w jego budowie), zalania
    terenów po stopieniu się lodowców (jak to niebezpieczeństwo, skoro za
    czasów dinozaurów klimat był tak ciepły, że nie było lodu na biegunach i
    nic złego się nie działo).

    Wszystko to ma na calu umożliwienie IM okradania nas. Od Ala Gora
    zaczynając, który sam wymyśla głupstwa związane z ociepleniem i CO2, a
    potem zarabia miliony dolarów na handlu uprawnieniami do emisji CO2, a
    na naszych lokalnych kacykach - obławiających się na budowaniu euro2012
    bez przetargu - kończąc.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-05-16 07:45:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-05-2009 o 07:32:12 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > potem zarabia miliony dolarów na handlu uprawnieniami do emisji CO2, a
    > na naszych lokalnych kacykach - obławiających się na budowaniu euro2012

    Nie ma co się bulwersować, przecież trzeba być naiwnym
    żeby mysleć że ktoś tam gdzieś tam, mając taką a taką władzę
    nie wykorzysta jej dla własnych korzyści. To się zaczyna
    już na bardzo niziutkim poziomie, a na wyższych poziomach
    to jest już pewnie podstawa działalności.

    IMHO kradzież zinstytucjonalizowana na miliony czy miliardy
    nie jest taka trudna. Przeciętny człowiek (czyli >90% populacji)
    nie ma pojęcia co się dzieje, więc gdy w wiadomościach usłyszy
    że coś tam jest dla jego/narodu/państwa/unii/województwa/powiatu dobra,
    to to po prostu kupi. Nawet jeśli będzie miał wątpliwości, to dostanie
    obrazek z ruchomymi fabrykami chemicznymi (to co Powell pokazywał odnośnie
    broni masowego rażenia w Iraku) - i stwierdzi że się nie zna i że chyba faktycznie
    tak trzeba. 20% opornych na wiedzę przeczyta jeszcze to samo w gazetach - i też
    stwierdzi że chyba faktycznie tak jest.

    I wcale nie trzeba montować tzw "teorii spiskowych" o naradach szarych eminencji w
    zadymionych pokojach,
    bo większość rzeczy, a przynajmniej ich finalne stadia, dzieją się na naszych oczach.
    Tyle że lektor czyta z promptera co innego niż widzą nasze oczy - a dwójmyślenie robi
    resztę.

    Wczoraj taką anegdotę czytałem - polski minister odwiedza francuskiego kolegę,
    a ten siedzi w luksusowym gabinecie, elegancko ubrany, widać że nie narzeka na brak
    gotówki. PM pyta się więc FM, jak on to robi. Na to ten podchodzi do okna i pyta:
    - Widzisz tą autostradę?
    - Tak
    - No to robimy tak - firma budowlana wystawia fakturkę na 25mld, budowa pochłania
    20mld
    a 5mld mamy dla siebie
    - Aha!
    Za rok sytuacja się odwraca, FM przyjeżdza do PM, patrzy, a tam bizantyjski przepych.
    Z niedowierzaniem pyta jak PM to zrobił. PM podchodzi do okna i pyta:
    - widzisz tą autostradę?
    - Nie?!

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-05-16 19:50:46
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Liwiusz pisze:
    > I właśnie to robią. Terroryści, globalne ocieplenie, rok 2000, euro
    > 2012

    Przymierzając się do zestawienia wałków zapomniałeś o Programie
    Uwłaszczenia Udziałów W PKB znanym też pod skrótem OFE. Kategorycznie
    żądam uwzględnienia mojego faworyta!

    :)

    --
    pzdr, Michał