    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kwota do zapłaty - z którego konta
    Date: Thu, 10 Apr 2008 20:00:09 +0200

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:op.t9eem3sywtcbp8@bu-8b31d8846187...
    > Witam,
    >
    > Podatnik prowadzi DG na zasadach ogólnych.
    > Podatnikowi wyszło w zeznaniu PIT-36, że musi
    > wpłacić do US pewną kwotę.
    >
    > Czy podatnik może wpłacić te pieniądze z konta
    > powiązanego z działalnością gospodarczą (podanego
    > w NIP-1)?
    >
    > Chodzi o to, że zastanawiam się czy US nie będzie
    > oczekiwał tej wpłaty z konta podanego w NIP-3 kiedyś tam
    > przed założeniem DG.
    >
    > Czy to wszystko jedno z którego konta?

    Plac z ktoregokolwiek.

    Jakby Urzedy Skarbowe byly w stanie skojarzyc, ze kasa ktora dostaja
    pochodzi niekoniecznie z kont pozglaszanych w NIP'ach (choc kablowanych -
    przynajmniej - jakis czas temu przez banki), to by nie mieli takich roznic
    miedzy deklaracjami a realnymi wplywami i polowa dzialow egzekucyjnych
    zostala by zmuszona do znalezienia sie na rynku pracy...

    sz.

    P.S. I nie wiem, czy cieszyc sie, czy plakac, ze POLTAX, ktory wygenerowal i
    generuje koszty ktore sa smieszne wobec Platnika, jest tak glupi, ze nie
    kojarzy podstawowych faktow :/