    From: "MarkX" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kwota opodatkowania wg stawki 10%?
    Date: Mon, 2 Mar 2009 00:21:43 +0100

    news:gof12u$c28$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ja tak z innej beczki:
    > jeśli to zwolnienie wynika z limitu obrotu do VAT,
    > to czy koszt utrzymania kasy czyni to przedsięwzięcie sensownym pod
    > wzgledem podatkowym
    > w przypadku dużego udziału handlu w obrocie? Może jakieś Twoje kalkulacje
    > w tym zakresie, choć skoro dopiero teraz pytasz o to, jak klasyfikowac
    > sprzedaż,
    > to pewnie decyzja o rozpoczęciu działalności nie była do końca przemyslana

    Pytam zeby byc na 100% pewny. Najczesciej w wielu zrodlach. Wiem, ze
    prawdopodobnie bede mogl nabijac jedna pozycje na kasie, ale wole sie
    upewnic.
    Co do kosztow kasy. 300 zl (odliczenie 90%) + przeglad co 2 lata, to chyba
    nie majatek. Co do samych kalkulacji czy na Vacie wyszedlbym lepiej, to nie
    sadze. Na dzien dobry musialbym zaniesc papierki do biura, a to wydatek min.
    150zl. Przy zwolnieniu VAT i ryczalcie poradze sobie z ksiegowoscia sam. Do
    tego udzial kosztow nie bedzie duzy, wiec dlatego wybralem taki profil.
    Dopiero zaczynam, wiec nie rzucam sie na gleboka wode. Po drugie to bedzie
    tylko dodatek do etatu, wiec dla mnie owe 50 tys. limitu dla VAT to i tak
    duzo.

    MarkX