  • 1. Data: 2009-03-01 19:55:58
    Temat: Kwota opodatkowania wg stawki 10%?
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Mam ewidencje przychodow dla ryczaltowcow i sa tam takie pozycje.
    "Kwota przychodu opodatkowana wg stawki"
    20%
    17%
    8,5%
    5,5%
    3%

    Potem pole "gólem przychod"

    A nastepnie:

    "Kwota opodatkowania wg stawki 10%?"
    Kto i co tam wpisuje? Jest wogole stawka opodatkowania 10% dla ryczaltowcow?

    MarkX

  • 2. Data: 2009-03-01 20:38:18
    Temat: Re: Kwota opodatkowania wg stawki 10%?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarkX wrote:

    > "Kwota opodatkowania wg stawki 10%?"
    > Kto i co tam wpisuje? Jest wogole stawka opodatkowania 10% dla
    > ryczaltowcow?

    Pewnie remanent przy likwidacji.

  • 3. Data: 2009-03-01 20:45:18
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Pewnie remanent przy likwidacji.

    No tak o tym nie pomyslalem. Dzieki

    MarkX

  • 4. Data: 2009-03-01 21:10:37
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "MarkX" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zachecony szybka odpowiedzia, dopisze jedno pytanie :)

    Firma startuje 1 marca. Do kiedy trzeba zaplacic podatek i ZUS (skladka
    zdrowotna bo mam etat)?

    Druga sprawa, ze prawdopodobnie podatek w kazdym miesiacu bedzie nizszy niz
    skladka zdrowotna, wiec nie bede go placil wcale. Pytanie co z pierwszym
    podatkiem? Jak rozumiem, w pierwszym miesiacu i tak go zaplace, bo jeszcze
    nie mam od czego go odpisac tak? Jak to dokladnie wyglada? Chodzi mi o
    podatek w 1 i kolejnych miesiacach?

    MarkX

  • 5. Data: 2009-03-01 21:26:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2009 o 22:10:37 MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > podatkiem? Jak rozumiem, w pierwszym miesiacu i tak go zaplace, bo jeszcze
    > nie mam od czego go odpisac tak? Jak to dokladnie wyglada? Chodzi mi o

    Jeśli płacisz miesięcznie, to pierwszy podatek do 20. kwietnia,
    a pierwsza składka zdrowotna do 10. kwietnia. Możesz zdrowotną
    zapłacić wcześniej, jeszcze w marcu - i wtedy nie będziesz musiał
    płacić nawet tego pierwszego podatku.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-01 21:52:44
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a pierwsza składka zdrowotna do 10. kwietnia. Możesz zdrowotną
    > zapłacić wcześniej, jeszcze w marcu - i wtedy nie będziesz musiał

    Dzieki. No to lecimy dalej :)

    Jestem na ryczalcie + kasa fiskalna, zwolniony z vat.

    Sprzedaje cos wysylkowo za 200 zl. Koszt wysylki 10zl. Kupujacy wplaca mi na
    konto 210 zl. Nabijam na kase fiskalna "towar x" za 210 zl i od tego place
    3% podatku. Czy urzad sie do tego nie doczepi? Czy moze musze to rozbic
    odobno na pozycje "towar x" 200zl i wysylka 10zl? Jezeli osobno, to czy
    wysylke bede musial opodatkowac wg stawki takiej jak za uslugi (chyba 9%)?
    Przypominam, ze w moim przypadku wszystkie towary wychodza na paragonie
    fiskalnym bez stawki VAT (bo zwolniony).

    MarkX

  • 7. Data: 2009-03-01 22:07:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarkX wrote:

    > Jestem na ryczalcie + kasa fiskalna, zwolniony z vat.

    Ja tak z innej beczki:
    jeśli to zwolnienie wynika z limitu obrotu do VAT,
    to czy koszt utrzymania kasy czyni to przedsięwzięcie sensownym pod wzgledem
    podatkowym
    w przypadku dużego udziału handlu w obrocie? Może jakieś Twoje kalkulacje
    w tym zakresie, choć skoro dopiero teraz pytasz o to, jak klasyfikowac
    sprzedaż,
    to pewnie decyzja o rozpoczęciu działalności nie była do końca przemyslana
    ;-0

  • 8. Data: 2009-03-01 23:21:43
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

> [...]
    > sprzedaż,
    > to pewnie decyzja o rozpoczęciu działalności nie była do końca przemyslana

    Pytam zeby byc na 100% pewny. Najczesciej w wielu zrodlach. Wiem, ze
    prawdopodobnie bede mogl nabijac jedna pozycje na kasie, ale wole sie
    upewnic.
    Co do kosztow kasy. 300 zl (odliczenie 90%) + przeglad co 2 lata, to chyba
    nie majatek. Co do samych kalkulacji czy na Vacie wyszedlbym lepiej, to nie
    sadze. Na dzien dobry musialbym zaniesc papierki do biura, a to wydatek min.
    150zl. Przy zwolnieniu VAT i ryczalcie poradze sobie z ksiegowoscia sam. Do
    tego udzial kosztow nie bedzie duzy, wiec dlatego wybralem taki profil.
    Dopiero zaczynam, wiec nie rzucam sie na gleboka wode. Po drugie to bedzie
    tylko dodatek do etatu, wiec dla mnie owe 50 tys. limitu dla VAT to i tak
    duzo.

    MarkX