    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: L4,premia a wyplata z ZUS???
    Date: Fri, 10 Dec 2004 18:56:32 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > Maddy, kiedy Paweł właśnie twierdzi że "od premii" chorobowe
    > się NIE NALEŻY... przeczytaj powoli co napisał :)
    Wyprostuję to może. Może zbyt ogólnikowo napisałem, Wiemy, że się należy.
    Ale są składniki, które pomimo, że są oskładkowane nie są podstawą
    chorobowego. Są to składniki, które zakład wypłaca w pełnej wysokości pomimo
    L4. (jakby kto pytał to był kod 220 na druku RSA do tego właśnie) Znanymi mi
    składnikami są dodatek za wysługę lat, premia (w niektórych zakładach),
    dodatek wiejski i mieszkaniowy u nauczycieli.
    To czy składnik jest potrącany za czas choroby czy nie powinno być zapisane
    w zakładowym regulaminie płac.
    ZUS pomimo, że nie ma druku specjalnego do tego prosi o rozpisanie kwoty
    brutto na poszczególne składniki (coś w rodzaju druku RNA do ZUS). Domyślnie
    z podstawy wyrzuca składniki w/w przeze mnie. Po interwencji zakładu pracy
    ZUS dopłaca chorobowe - o ile pracodawca udowodni to właściwym regulaminem.
    > Oczywiście masz rację jeśli ktoś hm... "daje pieniądze na lewo" :)
    > (bo to w sumie nie wynagrodzenie a darowizna :>) - ale on
    > nie pisał że "pracodawca na lewo" tylko że "ZUS *odzrzuca*".
    > No i mnie odrzuciło :)
    Mam nadzieje, że moje tłumaczenie nie jest "rzucające" :-)

    > [...]
    I wszystko jest ok dokąd zus nie szuka oszczędności.

    > ...no i co, "ZUS odrzuci" jak się dowie że w wynagrodzeniu 80%
    > to premia ? :)
    Tak. Może odrzucić. szczególnie jak będzie duża kwota premii wobec
    zasadniczej. Oczywiście po interwencji pracodawcy wszystko wróci na właściwe
    tory.
    Inna sprawa, że teraz zusy odchodzą od tego rozpisywania składników.

    > Ano.

    Ale pracodawca musi udowodnić że ZUS nie ma racji.

    > ...i dlatego protestowałem :)
    No i słusznie. Ja też protestuje jak mi ZUS nie chce pieniędzy dać :)

    Dlatego tak na prawdę przy tej ilości informacji którą podał Rodezjan nie
    jesteśmy w stanie określić co się stało z jego premią. Najlepiej wyjaśni to
    jego księgowa.

    pozdrawiam

    --
    PawełJ