  • Data: 2005-01-14 09:52:51
    Temat: Re: LCD w urzędach skarbowych ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Jan 2005, mirek wrote:

    >+ Moim zdaniem w miejscach pracy, gdzie pracownik patrzy w monitor dłużej niż
    >+ 0,5 godziny dziennie - to obowiązkiem pracodawcy powinno być wymiana
    >+ monitorów na LCD.

    Acha. To powinienem sam siebie ukarać ;) (pracowników nie mam).
    Zeznaję iż IMO obraz z LCD jest *niekoniecznie* lepszy niż z CRT.
    Zresztą to nie tylko I*M*O...
    Co mieliby zrobić wobec tego pracodawcy zatrudniający grafików
    i innych takich jeśli uznaje się iż LCD ma *niewystarczającą jakość*
    a mieliby obowiązek jak powiadasz ?

    Nie, ja nie powiadam że *dla mnie* koniecznie miałby niewystarczającą
    jakość. Ale z rzadka włączam sobie na chwilę (na 19") 1600x1200
    żeby "widzieć całość" - więc nawet jak LCD kupię to CRT pewnie zostanie.

    >+ Od LCD lepsze będą monitory OLED...

    ...ależ jasne. A zamiast komunikacji publicznej realizowanej autobusami,
    tramwajami i trolejbusami miasto powinno dopłacać do taksówek coby
    bilet był po 2,30 ;)
    Przecież nowe technologie z reguły KOSZTUJĄ. I z kolei mają "krótki
    czas życia do potanienia o połowę". Więc nie ma sensu pakować kilku
    pensji pracownika w coś co za rok będzie kosztowało połowę...

    I to nie kto inny - a *PRACOWNIK* musi zarobić na owe nowości !
    Jak myślisz, czym kończy się wprowadzanie takich "przymusów" ?

    Zauważ iż uważam że powinna być zachowana jakaś tam miara, we
    wszystkim. Jak to pijacy powiadają ;) - "może być wiadro, byle
    miara" :)
    Znaczy - jestem przeciwny skrajnościom w postaci pracy na złomie.
    Zgoda.
    Ale jak ktoś może *w potrzebnej rozdzielczości* ustawić te
    przynajmniej 75 (zgoda, lepiej 85) Hz na CRT.... to może NIE
    twierdzić że "*każdy* potrzebuje LCD" ?
    BTW: ciekawe co będzie kiedy ceny LCD spadną poniżej CRT... ;)
    "każdy pracownik ma prawo do obrazu bez smużenia" ;) ? - no
    tego problemu mam nadzieję nie będzie :) pewnie kosztem
    przetwarzania sprowadzonego do 5 czy 4 bitów :[ ("szybkie"
    LCD już mają 6-bitowe a nie 8-bitowe przetwarzanie kolorów).

    Natomiast widywałem już przypadki kiedy w pomieszczeniu stały całkiem
    przyzwoite monitory, a na pytanie "jak wy tak możecie pracować ??"
    pracownicy stwierdzali że "im nie wolno nic przestawiać".
    A na monitorach ... 60 Hz. Od drzwi widać :(
    To dopiero jest tragedia... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)