  • Data: 2008-04-26 07:07:11
    Temat: Re: LETNI OGRODEK PIWNY
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Apr 2008, Adamski wrote:

    > Tak ylko ogrodek jest letni. Ewemtualnie jesli cos to podpisza ze mna umowe
    > od maja 2009. Czu US nie doczepi sie do tego jak wrzuce to jednorazowo w
    > koszty? Tzn zawsze moze sie doczepic, ale pomysl z okresem uzytkowania na
    > prawde mi sie podoba. Zapomnialem o tym - moja kulpa.

    Zapomniałeś o szczególe: żeby zajrzeć do ustawy ;)

    Przepisy jak najbardziej przewidują coś takiego, jak "okresowo używany
    środek trwały".
    Amortyzacja - *roczna* stawka taka sama, jak dla ST "normalnego".
    Jeśli ktoś rozlicza amortyzację częściej (miesięcznie), może sobie
    wybrać:
    - rozliczać "zwykle", czyli przez cały rok, jak każdy ST
    - rozliczać tylko w okresie używania, stawkę podniesioną tyle razy, żeby
    rocznie wyszło *tak samo* jak "normalnie".

    Sprawdź :)
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    (szukać "sezonowo", art. 22h.3)

    pzdr, Gotfryd