  • 1. Data: 2002-08-17 12:14:41
    Temat: Leasing i przepisy
    Od: "Karol" <a...@k...osowa.gda.osk.pl>

    Podobno, jezeli w umowie leasingu operacyjnego
    jest zapis o mozliwosci wykupu srodka trwalego
    po zakonczeniu okresu leasingu, taki lesing sie traktuje
    jako finansowy a nie operacyjny.
    Czy zetkneliscie sie z tym problemem ?
    W zasadziw we wszystkich umowach jest taki zapis.
    Pozdrowienia
    Karol

  • 2. Data: 2002-08-18 09:04:03
    Temat: Re: Leasing i przepisy
    Od: "Sławwomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@k...osowa.gda.osk.pl> napisał w
    wiadomości news:ajlf2s$bjj$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > jako finansowy a nie operacyjny.
    > Czy zetkneliscie sie z tym problemem ?
    > W zasadziw we wszystkich umowach jest taki zapis.

    Witaj Karolu,
    i w umowie LO i LF może pojawić się taki zapis. Ale to nie znaczy że
    należy traktować go tak jak napisałeś. Dodatkowo - zależy kiedy umowa
    leasingu została zawarta.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-09-18 17:22:45
    Od: "Urszula " <u...@N...gazeta.pl>

    Sławwomir Malibo <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > i w umowie LO i LF może pojawić się taki zapis. Ale to nie znaczy że
    > należy traktować go tak jak napisałeś. Dodatkowo - zależy kiedy umowa
    > leasingu została zawarta.

    Witam. Wtrącę się, bo temat mnie zaintrygował.
    Podpisałam umowę leasingową w 1999r i był zapis o prawie pierwokupu. Więc
    jaki to leasing?
    I jeszcze jedno pytanie:
    faktura na wpłatę 40% wystawiona była w grudniu, zapłacona gotówką, ale auto
    odebrane w styczniu. Zaksięgowana w grudniu. Dobrze, czy nie?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2002-09-19 07:03:05
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Witaj Karolu,
    > i w umowie LO i LF może pojawić się taki zapis. Ale to nie znaczy że
    > należy traktować go tak jak napisałeś. Dodatkowo - zależy kiedy umowa
    > leasingu została zawarta.

    Pod kontem przepisów podatkowych to i owszem, natomiast pod względem
    przepisów o rachunkowości taki zapis automatycznie kwalifikuje umowę do LF.
    Tak mi się wydaje.

  • 5. Data: 2002-09-19 07:09:38
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Pod kontem przepisów podatkowych to i owszem, natomiast pod względem
    > przepisów o rachunkowości taki zapis automatycznie kwalifikuje umowę do
    LF.
    > Tak mi się wydaje.

    Wróć!
    Kwalifikuje do LF jeżeli umowa zawiera prawo do nabycia po cenie niższej od
    rynkowej. Czyli automatyzmu nie ma.

  • 6. Data: 2002-09-23 17:12:25
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Urszula " <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Część postu wyciąłem.
    KAŻDĄ umowę należy rozpatrywać indywidulnie.