    From: "witek" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Leasing samochodu-wypadek-odszkodowanie
    Date: Sat, 8 Oct 2005 21:19:50 +0200

    > Witam,
    > znajomy ma problem z nastepujaca sytuacja.
    > Firma leasinguje samochod osobowy, oplaca AC za wartosc netto samochodu.
    > Samochod ulega wypadkowi, faktura za naprawe wystawiona jest na
    > leasingobiorce. On oplaca VAT.
    > Pieniadze z ubezpieczenia dostaje firma leasingowa (wlasciciel auta).
    > Jak rozksiegowac taka transakcje?
    > Moim zdaniem gdyby odszkodowanie dostal uzytkownik auta to naprawa w
    > koszty(lub straty nadzwyczajne), odszkodowanie z zyski i po sprawie.
    > Rozliczamy zobowiazanie i zapominamy ;-)
    >
    > A w takim przypadku?
> [...]

    Jezu, a co to za firma leasingowa? Czy ja dobrze zrozumiałem? Facet
    płaci ubezpieczenie, a jak jest problem, to musi naprawić auto za swoje, a
    forsę z ubezpieczenia zgarnia leasingodawca ???

    Mój księgowy też drżał, jak naprawiałem bezgotówkowo - tzn. płaciłem
    tylko VAT. Ale kazałem mu podpiąc fakturę, dowód wpłaty kwoty VAT i pismo
    odnośnie decyzji o wypłacie z TU jako kompleksowy dokument będący kosztem, a
    potem pismo o wypłacie odszkodowania jako przychód. On nie jest do tego
    przekonany, ale przecież Skarb Państwa raczej nie uszczuplał w tym wypadku.
    Co prawda upierdliwy urzędas może się do tego przyczepić, więc
    najbezpieczniej jest unikać bezgotówkowego naprawiania...

    pozdrawiam,
    witek.