  • 1. Data: 2005-09-30 12:07:35
    Temat: Leasing samochodu-wypadek-odszkodowanie
    Od: "Iwona" <iwo_nka(NOSPAM)@wp.pl>

    Witam,
    znajomy ma problem z nastepujaca sytuacja.
    Firma leasinguje samochod osobowy, oplaca AC za wartosc netto samochodu.
    Samochod ulega wypadkowi, faktura za naprawe wystawiona jest na
    leasingobiorce. On oplaca VAT.
    Pieniadze z ubezpieczenia dostaje firma leasingowa (wlasciciel auta).
    Jak rozksiegowac taka transakcje?
    Moim zdaniem gdyby odszkodowanie dostal uzytkownik auta to naprawa w
    koszty(lub straty nadzwyczajne), odszkodowanie z zyski i po sprawie.
    Rozliczamy zobowiazanie i zapominamy ;-)

    A w takim przypadku?
    Odliczyc (zaplacony przeciez) VAT?
    Netto nie bedzie kosztem - dac w NKUP? Czy zrobic z nim cos innego?
    Jak rozliczyc zobowiazanie wobec firmy naprawiajacej auto?

    Licze na pomoc
    Iwona

  • 2. Data: 2005-10-08 19:19:50
    Temat: Re: Leasing samochodu-wypadek-odszkodowanie
    Od: "witek" <i...@o...pl>

> [...]
    > Netto nie bedzie kosztem - dac w NKUP? Czy zrobic z nim cos innego?
    > Jak rozliczyc zobowiazanie wobec firmy naprawiajacej auto?

    Jezu, a co to za firma leasingowa? Czy ja dobrze zrozumiałem? Facet
    płaci ubezpieczenie, a jak jest problem, to musi naprawić auto za swoje, a
    forsę z ubezpieczenia zgarnia leasingodawca ???

    Mój księgowy też drżał, jak naprawiałem bezgotówkowo - tzn. płaciłem
    tylko VAT. Ale kazałem mu podpiąc fakturę, dowód wpłaty kwoty VAT i pismo
    odnośnie decyzji o wypłacie z TU jako kompleksowy dokument będący kosztem, a
    potem pismo o wypłacie odszkodowania jako przychód. On nie jest do tego
    przekonany, ale przecież Skarb Państwa raczej nie uszczuplał w tym wypadku.
    Co prawda upierdliwy urzędas może się do tego przyczepić, więc
    najbezpieczniej jest unikać bezgotówkowego naprawiania...

    pozdrawiam,
    witek.