    From: SlawcioD <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Legalna piramida finansowa
    Date: Tue, 10 Feb 2009 15:49:12 +0100

    Bad Behaviour pisze:
    > Witam,
    >
    > Zastanowiło mnie w niedzielę z rana jak to jest możliwe, że zwykły
    > obywatel ma zakaz zakładania piramidy finansowej a np. takie państwo
    > polskie już nie.
    >
    > No bo na przykład ZUS jest klasycznym, wręcz podręcznikowym przykładem
    > działania piramidy finansowej (Ponzi scheme). Mianowicie pieniądze
    > wpływające do tej instytucji od uczestników piramidy, będący u jej dołu
    > czy też podstawy (płatnicy składek) są przeznaczane na bieżącą wypłatę
    > pieniędzy osób będących na wyższym szczeblu tejże piramidy, czyli tych,
> [...]
    mam pytanie, a wlasciwie kilka:

    1) ile kosztuje rocznie utrzymanie calej machiny zwanej zusem?
    2) ile warty jest obecnie majatek zusu (nieruchomosci, sprzet etc)
    3) jaki byl by skutek (zakladajac ze sie da;) ) obnizenia skladki
    emerytalnej do powiedzmy stalej wartosci 40% najnizszej krajowej, a co
    za tym idzie uwolnienia pieniedzy obywateli?
    4) jak sadzicie jaki procent swiadomie (przy zalozeniu ze 3pkt bylby
    zrealizowany) by zaczelo swiadomie odkladac na starosc?

    pozdrawiam
    SlawcioD