    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Legalna piramida finansowa
    Date: Tue, 10 Feb 2009 16:35:39 +0100

    Dnia 10-02-2009 o 16:06:13 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Uważasz, że jakby postępowali rozsądnie i znali się na tym, to by tak
    > wtopili, czy nie? Bo przypominam - wymagasz takiej właśnie wiedzy z
    > zakresu finansów od każdego (bo oszczędzanie długoterminowe w wykonaniu
    > przeciętnego człowieka to też może być "lokata" w PKO na 1%, bo on się
    > nie zna. a pani z okienka mu kit wcisnęła).

    KAŻDY kto coś robi popełni prędzej czy później błąd.
    I ponieważ to jest truizm, to lewactwo na tym pasożytuje.

    > Zresztą o czym my tu bajamy? Był taki jazgod przeciwko zabraniu
    > _dodatkowych_ przywilejów emerytalnych opłacanych z _naszej_ kieszeni,
    > przy jasno postawionym "państwa na to nie stać", a tu inteligencja
    > rzekomo rozważa sensownie likwidację ZUSu bez wzbudzania niepokojów
    > społecznych? Come on. :D

    Teraz to odwracasz kota ogonem. W dyskusji ani przez moment
    nie chodziło o to co lud zaakceptuje a czego nie zaakceptuje.

    Poza tym nie bierzesz jednej rzeczy pod uwagę - propagandy.
    Zrób myślowy experyment - wyobraź sobie tych wszytskich TV expertów
    którzy dziś agitują za ZUSem, że od jutra agitują za brakiem ZUSu.

    Wyborcza: "Eksperci udowodnili że trzeba zliwkidować ZUS"
    RP: "Ulga dla milionów Polaków - rząd przyjął ustawę o likwidacji ZUS"
    TVN: Eksperci są zgodni że dobrowolne oszczędzanie na własną emeryturę
    jest najtańszym i najlepszym sposobem zabezpieczenia społecznego.
    Przykład Nowej Zelandii pokazuje że tak własnie jest. Nasz reporter
    Marcin Brzózka rozmawiał z Panem Staszkiem - "Od dawna o tym marzyłem,
    od teraz będę dostawał 40% wyższą pensję!", Pani Hela też się cieszy,
    bo będzie mogła odłożyć na lokatę 200zł co miesiąc, na starość żyć
    z odsetek a kapitał odziedziczy piątka jej dzieci.

    I lud by to kupił tak jak pączki na targu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek