  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Legalna piramida finansowa
    Date: 11 Feb 2009 00:09:21 +0100

    On 2009-02-10, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Nie nalezy? A skad bierze srodki? O ile wiem to od pracodawcow,
    > czyli obciaza koszty pracy. Niczym nie rozni sie od skladek ZUS.
    > A to, czy odprowadza to pracodawca, czy ja to tylko kit propagandowy,
    > o czym wiadomo od roku 1999, gdy ta jedna patologie (ZUS) uzupelniono druga (OFE).

    "Przychodami Funduszu są głównie środki pochodzące z obowiązkowych
    miesięcznych wpłat. Wpłat tych dokonują pracodawcy, którzy zatrudniają
    co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, a
    wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ich zakładzie jest niższy
    niż 6 %."

    Więc nie do końca "tak jak ZUS".

    > Z zalozenia PFRON jest na rehabilitacje POWYPADKOWA.

    A to twierdzenie skąd?
    "Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych jest funduszem
    celowym, którego środki przeznaczane są na rehabilitację zawodową i
    społeczną osób niepełnosprawnych oraz zatrudnianie osób niepełnosprawnych."

    Widzisz tu gdzieś POWYPADKOWĄ?

    > Sam twierdziles, ze Twoj przypadek - jako wrodzony, znany i nieuleczalny
    > - nie podchodzi pod zadne TU. A dlaczego ma podchodzic pod PFRON?

    Bo to fundusz celowy, a nie TU.

    > Bo politycy tak orzekli? Uzyje Twojej metody argumentacji: oderwij sie
    > na moment od swojego przypadku jednostkowego i sprobuj zebrac argumenty
    > na rzecz finansowania z PFRON? Na serio jestem zainteresowany. Bo jeden
    > argument widze: swiadome kupowanie spokoju spoleczenego za cene
    > sfinansowania kazdemu minimum egzystencji. Tylko jest tu jeden problem:
    > jestesmy za biednym krajem na finansowanie nawet tego minimum :(

    Ależ nie finansuj. Zatrudniaj niepełnosprawnych :]
    Ty wiesz co mi ten PFRON może zrefinansować? Składki ZUS. Nic mi
    nie zrefinansuje jak będę siedział na dupie i nic nie robił, bo najpierw
    te składki muszę sam opłacić. Drobna różnica, nie?

    Wolałbyś, żebym siedział na rencie i ciągnął na full z systemu, nic nie
    dając w zamian? :>

    [...]

    > Wyciagam wnioski. Jezeli sie myle, wskaz w ktorym miejscu.
    > Jezeli zas uwazasz, ze nasza dyskusja nie ma sensu, to OK,
    > ale wtedy nie uzywaj swojego jednostkowego przypadku jako
    > argumentacji, bo jednostkowy przypadek - jak Ci to wytknal juz Liwiusz -
    > nie moze byc podparciem masowej patologii: zakazmy nozy, bo ktos kogos
    > zasztyletowal, co? Angole juz ida w tym kierunku: skazuja za posiadanie
    > noza kuchennego w plecaku lub srubokreta w kokpicie samochodu.

    Czekaj, bo się pogubiłem. Pro-zachodnio, źle. Pro-wschodnio, źle. To jak
    jest dobrze? Jestem samotnym kwiatkiem na tafli?

    > Ja juz ponad 20 lat odprowadzam skladki. Wszystkie i nawet wiecej.
    > Do tej pory te ubezpieczenia sa dla mnie martwe. Gdybym te skladki odkladal
    > na zwyklej lokacie, to nie musialbym w przyszlosci lekac sie o byt.
    > Masz taki staz?

    Nie mam. A jak będąc w wieku lat 15-tu miałem sam sfinansować sobie
    operację spowalniającą rozwój choroby, tak, żeby obecnie w wieku 26 lat
    móc mówić "to ja mogę zarabiać, a nie ciągnąć z systemu"? Niech zgadnę
    - rodzina. A jak ich stać nie było, to co?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl