    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Legalna piramida finansowa
    Date: Wed, 11 Feb 2009 11:25:03 +0100

    On Wed, 11 Feb 2009, Tomek wrote:

    > A dlaczego nie ma? I dlaczego nie zacząłeś tego oferować

    Bo nie stać mnie :P

    > skoro widzisz taką lukę na rynku?

    Nie ma "luki na rynku", przyjmując że rynek to miliony przypadków
    per kraj. Nie ma RYNKU. Przypuszczalny powód m.in. niżej.
    Rynek OC na samochody też jest wygenerowany *przymusem*.
    Prawdopodobnie o niektóre zapisy OC "samchodowego" też by było
    bardzo trudno w ofercie rynkowej, jakby nie były wymagane ustawą.

    BTW: Mowa o ubezpieczeniach na kwoty rzędu miliona złotych (per
    przypadek). Przy jednoczesnym śladowym prawdopodobieństwie i małym
    wkładzie.
    A sam (wymagany prawem) wkład w TU zdaje się przekracza zasoby gotówki
    ludności małego miasteczka.

    > Może tutaj jest odpowiedź.

    Owszem.
    Żaden "mały organizm" nie jest w stanie tego zrobić a "wielkim" widać
    się nie opłaca - za mało zysku (bo za mało chętnych, bo spora większość
    woli postawić na tezę "jakby tak się stało to niestamnieitakniebędępłacił"
    niech się *poszkodowany* martwi za co będzie żył).
    Art.440 KC jakby co.
    Skreślenie tego przepisu i tak nie pomoże (bo co zrobisz temu, kto się
    nie ubezpieczał, bo odszkodowania "niestaćmnieitakniebędępłacił"?)

    pzdr, Gotfryd