  • 1. Data: 2005-01-07 18:47:00
    Temat: Lepiej darowizna czy umowa sprzedaży ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Sytuacja dla prawników pewnie wyda się prosta. Jednak ja się kompletnie na
    prawie nie znam, nie mam znajomych prawników, dlatego bardzo proszę o pomoc.

    2,5 roku temu ddostałem jako darowiznę Fiata126p od ojca. Była to pierwsza
    darowizna. Auto było tańsze od 9000 PLN, więc nie musiałem płacić podatku.

    Teraz sprzedałem ten samochód i dostałem od ojca Fiata Seicento. Co teraz
    zrobić ? Czy normalnie wypisać umowę darowizny (auto warte około 12
    tysiecy), czy może lepiej podpisać umowę sprzedaży (płaci się wtedy 2%
    bodaj). Czy poprzednia (pierwsza) darowizna ma jakiś wpływ na kwotę, którą
    teraz musiałbym zapłacić jeśli podpisalibyśmy umowę darowizny ?

    Pomocy :) Wiem, że niby to 2%, ale to sporo dla mnie.

    pozdrawiam i dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

    --
    Katanka
    www.Katanka.friko.pl

    --
    Katanka
    www.Katanka.friko.pl

  • 2. Data: 2005-01-07 20:34:06
    Temat: Re: Lepiej darowizna czy umowa sprzedaży ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2005, Katanka wrote:
    [...]
    > + Czy
    > + poprzednia (pierwsza) darowizna ma jakiś wpływ na kwotę, którą teraz
    > + musiałbym zapłacić jeśli podpisalibyśmy umowę darowizny ?

    Tak. Sumuje się ostatnie 5 lat.
    Goto www.podatki.pl -> akty prawne -> i "od spadków i darowizn"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-10 09:25:16
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Fri, 7 Jan 2005, Katanka wrote:
    > [...]
    >
    > Tak. Sumuje się ostatnie 5 lat.
    > Goto www.podatki.pl -> akty prawne -> i "od spadków i darowizn"...

    Ja tam dzieciom ani nie daruje, a nie nie sprzedaje
    somochodow..
    niech csobie jezdza moimi...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2005-01-10 09:29:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    bo napisał(a):

    > Ja tam dzieciom ani nie daruje, a nie nie sprzedaje
    > somochodow..
    > niech csobie jezdza moimi...

    Taaa... Moja matka tez tak mówiła do czasu az moj braciszek miał solidną
    stłuczkę i sie okazało ze jak zlikwidujemy z AC to znikną ulgi w
    ubezpieczeniach na wszystkie cztery samochody ;-) A ulg matula miała
    tyle ze więcej nie da sie mieć ;-)
    Tydzien później braciszek samochód dostał na własność ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2005-01-10 09:40:31
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > tyle ze więcej nie da sie mieć ;-)
    > Tydzien później braciszek samochód dostał na własność ;-)

    Takie drozsze to oni sobie sami kupuja..

    Ale wiesz..ze mlodemu malzenstwu to jede samochod raczej
    nie wystarcza .. pod blokiem tez trzeba cos trzymac....
    Tam, gdzie mieszkaja to nawet moj 7 letni Peugeot
    przez cala noc nie postoi bo mu zaraz cos rozbija..
    A 10 letni Polonez owszem stal i nic mu nie jest..
    do dzis choc ma juz 15 lat "odpala" bezproblemowo..
    i nawet juz nikomu nie che sie go wnocy otwierac...

    Boguslaw