eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2005-01-07 18:13:50
    Temat: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "Marek" <l...@o...pl>



    Mój nowy pracodawca zgłasza pracowników do ZUS w formie elektronicznej,
    jednak pracownik oraz pracodawca muszą się podpisać na drugiej stronie
    wydrukowanego dokumentu zgłoszeniowego, potwierdzając swoje dane i datę
    zgłoszenia.

    Muszą się podpisać na dole, tak że wygląda to jak podpis pod czystą kartką
    papieru.

    Czy to jest normalne? Nie chciałem się na to zgodzić, i w końcu uzgodniliśmy,
    że czystą kartkę powyżej podpisu zamażemy dużą literą Z.

    Kto takie coś wymyślił???

    Marek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2005-01-07 18:50:51
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>


    "Marek" <l...@o...pl> wrote in message
    news:1a6e.0000093e.41ded15d@newsgate.onet.pl...
    >
    >
    > Mój nowy pracodawca zgłasza pracowników do ZUS w formie elektronicznej,
    > jednak pracownik oraz pracodawca muszą się podpisać na drugiej stronie
    > wydrukowanego dokumentu zgłoszeniowego, potwierdzając swoje dane i datę
    > zgłoszenia.
    >
    > Muszą się podpisać na dole, tak że wygląda to jak podpis pod czystą
    kartką
    > papieru.
    >
    > Czy to jest normalne? Nie chciałem się na to zgodzić, i w końcu
    uzgodniliśmy,
    > że czystą kartkę powyżej podpisu zamażemy dużą literą Z.
    >
    > Kto takie coś wymyślił???
    >

    Wymyślił to ZUS. Pracodawcy za niemanie takiego podpisanego dokumentu grozi
    grzywna, więc podpisać trzeba. Jeżeli chodzi o wydruki do ZUS, to ważna jest
    treść po jednej stronie kartki i podpisy po drugiej, więc nawet gdyby
    pracodawca coś dopisał na tej drugiej stronie, to nie byłoby to ważne.
    Podpisz i nie rób pracodawcy problemu.

    Magdi



  • 3. Data: 2005-01-07 20:32:16
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2005, Magdalena wrote:
    [...]
    >+ > Czy to jest normalne? Nie chciałem się na to zgodzić, i w końcu
    >+ > uzgodniliśmy,
    >+ > że czystą kartkę powyżej podpisu zamażemy dużą literą Z.
    >+ >
    >+ > Kto takie coś wymyślił???
    >+
    >+ Wymyślił to ZUS. Pracodawcy za niemanie takiego podpisanego dokumentu grozi
    >+ grzywna, więc podpisać trzeba. Jeżeli chodzi o wydruki do ZUS, to ważna jest
    >+ treść po jednej stronie kartki i podpisy po drugiej, więc nawet gdyby
    >+ pracodawca coś dopisał na tej drugiej stronie, to nie byłoby to ważne.

    Zastanów się: a jak udowodnisz że na drugiej stronie coś BYŁO ?
    Szczególnie jak ta "druga strona" będzie na przykład cała czarna :]
    IMHO zapis "poświadczam zgodność danych deklaracji ZUS wydrukowanej
    na odwrocie" (i podpis dopiero *pod tym*) jest jak najbardziej
    na miejscu !!

    >+ Podpisz i nie rób pracodawcy problemu.

    ...a jak pracodawcy ukradną takie deklaracje to kto się później
    o weksle będzie sądził ? ;)
    http://weksel.pl/sprzedaz_ksiazki.html#pytanie30
    "co to jest weksel goły" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)


  • 4. Data: 2005-01-07 20:52:07
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    to ja sie przypne do watku....
    wyrejestrowania ubezpieczony nie musi podpisywac, czyz tak?

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska


  • 5. Data: 2005-01-07 20:57:05
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>


    "a&e" <a...@w...op.pl> wrote in message
    news:crmsph$kmr$1@news.onet.pl...
    > to ja sie przypne do watku....
    > wyrejestrowania ubezpieczony nie musi podpisywac, czyz tak?
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Ewa (Kraków)
    > www.republika.pl/ewa_pasinska

    nie musi
    Magdi

    ps. we wtorek mamy kontrolę z ZUS, to dam cynk, czy się rzeczywiście nie
    czepiają o to.

    Magdi



  • 6. Data: 2005-01-07 21:00:10
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    dzieki, w ogole daj cynk o co sie czepiaja....
    chociaz zycze zeby sie nie czepiali...........
    i zeby protokol pokontrolny byl bardzo krotki.......

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska


  • 7. Data: 2005-01-07 21:00:29
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    dzieki, w ogole daj cynk o co sie czepiaja....
    chociaz zycze zeby sie nie czepiali...........
    i zeby protokol pokontrolny byl bardzo krotki.......

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska


  • 8. Data: 2005-01-08 12:05:43
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "Marek" <l...@o...pl>


    > Zastanów się: a jak udowodnisz że na drugiej stronie coś BYŁO ?
    > Szczególnie jak ta "druga strona" będzie na przykład cała czarna :]
    > IMHO zapis "poświadczam zgodność danych deklaracji ZUS wydrukowanej
    > na odwrocie" (i podpis dopiero *pod tym*) jest jak najbardziej
    > na miejscu !!

    Pierwotnie coś takiego właśnie napisałem, nawet prezes się na to zgodził. Ale
    przyszła dyrektor finansowa i powiedziała, że ma być sam podpis. W końcu udało
    nam się uzgodnić wymazanie powyżej dużego Z i jest, wg mnie, w porządku.

    M.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 9. Data: 2005-01-08 19:41:46
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Marek <l...@o...pl> wystukał[a]:
    > Mój nowy pracodawca zgłasza pracowników do ZUS w formie
    > elektronicznej, jednak pracownik oraz pracodawca muszą się podpisać
    > na drugiej stronie wydrukowanego dokumentu zgłoszeniowego,
    > potwierdzając swoje dane i datę zgłoszenia.
    > Muszą się podpisać na dole, tak że wygląda to jak podpis pod czystą
    > kartką papieru.

    hm. nie rozumiem? W formie elektronicznej przesyła dokumenty? Jeżeli tak
    to wystarczy jak pracodawca posiada kopie dokumentów w formie papierowej
    (wydruk - przez 5 lat?) z podpisem pracownika. U nas w firmie po prostu
    drukujemy to co wyslaliśmy (posiadamy też potwierdzenie wysłania -
    wydruk raportu) i na dole na tej samej stronie jest podpis pracownika
    (pracownikowi też dajemy wydruk). Była kontrola Zusu w tym roku i tego
    nie zakwestionowali. (podpis pracodawcy, pracownika, i pieczatka na
    drugiej stronie musi być jedynie jak dokumenty te przekazujemy do zusu w
    formie papierowej).

    btw. przy wyrejestrowywaniu w formie papierowej /elektronicznej/ nie
    trzeba podpisu pracownika.



    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #
    # (A. Einstein) #

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1