  • 1. Data: 2005-01-07 17:35:57
    Temat: informacja pit11 a przelomy lat
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Moze szacowni grupowicze wdadza sie w dyskusje, otoz juz mialem ustalone
    poglady, gdy znajoma ksiegowa zaklocila moj tok myslenia, zaczely sie
    watpliwosci. Otoz, zakladamy, ze firma wyplaca pracownikom wynagrodzenie
    zawsze ostatniego dnia miesiaca (czyli np. za wrzesien - ostatniego
    wrzesnia). Ale na przelomie roku pracownicy porozchodzili sie na urlopy i
    wynagrodzenie za grudzien wyplacony zostal w styczniu nowego roku. Oznacza
    to, ze na informacji pit11 znajdzie sie 11 miesiecznych wynagrodzen i
    tylez kup. Ale pracownik otrzymujacy pit11 moze sobie samodzielnie
    rozliczajac sie rocznie z USem uwzglednic caloroczny kup, prawda ? W koncu
    naleza mu sie roczne. Zwlaszcza, ze w styczniu 2005 dostanie dwie wyplaty,
    jedna za grudzien a druga na ostatni dzien miesiaca za styczen. I tylko w
    jednej z nich mozna uwzglednic kup i kwote zmniejszajaca podatek. Mam
    racje ? Dalej, w pit11 podajemy potracone skladki spoleczne i dotycza one
    chwili potracenia a wiec chwili wyplaty bo nie przeciez chwili zaplaty
    tych skladek do zus. Czy tak samo dziala zakwalifikowanie skladek
    zdrowotnych do informacji pt11? Czy tez moze w tym wypadku liczy sie
    oplacone fizycznie, a wiec np. zdrowotne z grudnia 2003 oplacone w
    styczniu 2004 wskakuje nam do obecnego pit11 ? Mam nadzieje, ze nie
    zanudzilem :) Bo to niby klasyka ale jak ktos zapeta to lepiej to odpetac
    i sie upewnic.
    pozdrawiam,
    ArSkadyP

  • 2. Data: 2005-01-07 18:55:39
    Temat: Re: informacja pit11 a przelomy lat
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "ArEkPekAlSkI" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wynagrodzenie za grudzien wyplacony zostal w styczniu nowego roku. Oznacza
    > to, ze na informacji pit11 znajdzie sie 11 miesiecznych wynagrodzen i
    [ciach]
    > pozdrawiam,
    > ArSkadyP

    skracając Twoje wywody, do PIT-11/8B podaj dane wyłącznie z list płac od
    stycznia do listopada 2004, bo tylko z tych list płac wypłacono
    wynagrodzenia, a co za tym idzie pobrano składki na ub. społecze i
    zdrowotne.

    Magdi

  • 3. Data: 2005-01-09 12:12:12
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stycznia do listopada 2004, bo tylko z tych list płac wypłacono
    > wynagrodzenia, a co za tym idzie pobrano składki na ub. społecze i

    Jesli lista plac zrobiona byla 31 grudnia, oznacza to, ze pieniadze
    pracownik mogl odebrac tego dnia, a urlop to jego prywatna sprawa.
    Byla taka formulka, ze liczy sie, kiedy pieniadze byly postawionw w stan
    dyspozycji.
    Jurek