  • Data: 2008-01-29 12:57:40
    Temat: Re: Lewe faktury
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 00:15:17 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Zastanówmy się.
    [...]
    > A taki przedsiębiorca (ten DLA którego coś robią), któremu ktoś
    > "świadczy osobiście", nie ma aby przypadkiem obowiązków płatnika
    > dla podatku dochodowego i ZUS?

    A tego to nie wiem - kolejny aspekt :) Wie ktoś?
    Ale podejrzewam, że jeśli ktoś by został w ten sposób wprowadzony w błąd,
    to chyba mimo wszystko nie musiałby ZUSu oszustowi płacić ;)

    > Jak "sympatyczna_poczta" pisze obok, akurat to może być legalne :),

    No wiadomo - wiele jest nietypowych przypadków, ale właśnie w tym rzecz że
    są nietypowe :D

    > Niemniej w większych firmach na ogół bez przedstawienia "wyciągu
    > z EDG" na ogół nie chcą ze mną rozmawiać (i jeszcze przekonywać
    > muszę, że wpis sprzed roku jest równie dobry jak "z nie później
    > niż 60 dni" :]

    Jeśli mi zapłacą tyle żebym dla nich marnował pół dnia jadąc do centrum,
    szukał miejsca parkingowego, stał w kolejkach - to może się zastanowię :)

    > ???
    > Kserokopia i "dane aktualne na...".

    No to jeśli ktoś czymś takim się zadowoli to na co mu ten papierek w ogóle? :)

    > Widocznie za mało Ci płacą, żeby się opłacało taki świch skserować
    > lub przepuścić przez skaner i drukarkę :P, ja pisałem "przy większych
    > kwotach", przy których kartkę papieru mogę odżałować ;)

    Papierek to mu mogę dostarczyć, ale brać nowego z UM nie mam zamiaru.
    Do tego właśnie by były potrzebne ww. "większe kwoty" :>

    > A ze sprawdzaniem to prawda, niemniej "w razie czego" ma się
    > podpisane oświadczenie - dowód ewentualnego usiłowania wprowadzenia
    > w błąd. Sprawdzać można wtedy już telefonicznie, nie ruszając
    > się zza biurka, co zazwyczaj kontrahent woli :>

    Równie dobrze można prosić o potwierdzenie mailem, że się prowadzi
    działalność. Żeby skanować muszę odpalać vmware z windą... ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004