  • 1. Data: 2002-05-29 08:13:15
    Temat: Licencja z zagranicy - jak rozliczyc?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Czesc!
    Kupilem licencje za granica (na firmę). Firma przyslala fakture poczta.
    Zaplacilem z konta firmowego (SWIFT-em). Programy mam pobrać z sieci. I
    co mam z tym dalej zrobic??? Bo od niedawna:
    a) udzielenie licencji traktuje sie jak sprzedaz uslug
    b) od importu uslug trzeba zaplacic VAT

    Jak więc mam ten VAT należny wyliczyć? Czy taką fakture mam wpisac w
    KPiR?

    BaLab

  • 2. Data: 2002-05-29 10:28:16
    Temat: Re: Licencja z zagranicy - jak rozliczyc?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad2301$bcr$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > b) od importu uslug trzeba zaplacic VAT
    >
    > Jak więc mam ten VAT należny wyliczyć? Czy taką fakture mam wpisac w

    W dniu zapłaty powstał obowiązek podatkowy z tyt. importu usług.
    VAT należny naliczasz według stawki 22% (podstawa opodatkowania - kwota
    zapłacona).
    Wykazujesz go w deklaracji sporządzanej za miesiąc zapłaty.

    Jeżeli był to zakup związany ze sprzedażą opodatkowaną to w deklaracji
    sporządzanej za miesiąc następny wykazujesz go jako podatek naliczony.

    Orka
    PS. Do KPiR wpisujesz tylko kwotę zapłacaną - VAT nie uwzględniasz.