eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLiczenie proporcji przy sprzedazy niepodlegajacej VAT? › Re: Liczenie proporcji przy sprzedazy niepodlegajacej VAT?
    From: "Razbora " <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Liczenie proporcji przy sprzedazy niepodlegajacej VAT?
    Date: Tue, 27 Jun 2006 07:48:03 +0000 (UTC)

    > o ile dobrze sie orientuje, osoba prowadzaca sprzedaz owatowana i sprzedaz
    > zwolniona z vat musi zrobic "proporcje sprzedazy" i ew. skorygowac vat
    > odliczony od zakupow zwiazanych ze sprzedaza owatowana i zwolniona. A co
    > jest w przypadku sprzedazy nie podlegajacej VAT (np. eksport uslug)?
    > Tez sie do wlicza do proporcji?

    Zdaje sie mylisz pojęcia i troche sie tu bije pianę bez potrzeby ;-)
    Sprzedaz niepodlegajaca ustawie o vat po prostu jej nie podlega co oznacza
    ze do takiej sprzedazy nie maja zastosowania przepisy ustawy o vat - jest to
    sprzdaz opodatkowana poza terytorium RP. I nic sie tu nie liczy tylko
    wpisuje sie wielkosc tej sprzedazy w odpowiedną rubryke na deklaracji (i to
    tez od niedawna zeby biedaki wiedzieli ile to im niby pieniędzy umyka:-( I
    tak jak ktos to juz tutaj zauwazył (z odpowiednim cytatem) z tytułu takiej
    sprzedazy przysługuje prawo do odliczenia VAt naliczonego (ciekawe jednak
    jak długo...po cos wprowadzono tą rubryczke w deklaracji na sprzedaz np)

    Export to export - tez jest rubryka specjalna i on jest opodatkowany vat ale
    w stawce O% i jak najberdziej przysługuje prawo do obnizenia podatku
    naleznego o naliczony.

    Nie przysluguje natomiast przy sprzedazy ZWOLNIONEJ z vat (art 90) - i taką
    sprzedaz trzeba wyodrebnic z całosci zeby vat naliczony z nią związany nie
    został broń boze odliczony od vatu naleznego. Jezeli nie jestes w stanie
    wyodrenic zakupów słuzoących tej sprzedazy ( a czasami sie jednak opłaca
    pomeczyc!:-) wtedy własnie liczysz jaki procent sprzedazy ogólem stanowi ta
    sprzedaz zw i tak samo traktujesz vat naliczony. Oczywiscie ta proporcja
    liczona jest dla roku ubiegłego a potem korygowana.

    I sama sobie odpowiedziałam na własne pytanie - ze do tego obrotu nie wlicza
    sie sprzedazy srodków trwałych...a nie chciało mi sie samej dla siebie to
    odpowiedizałam tobie ;-)

    Pzdr Monika.