    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidacja SC
    Date: Tue, 31 Dec 2002 01:54:41 +0100

    On Sat, 28 Dec 2002, Jacek wrote:

    >+ Czeka mnie niestety likwidacja S.C. w której mam spory
    >+ udział.Jednocześnie prowadzę od dość dawna DG jako OF.Działalność jaką
    >+ prowadzi S.C. po jej rozwiązaniu chcę przejąć pod "swoje skrzydła" i nie
    >+ ma protestu wspólnika.Spółka posiada trochę ST,produkcję w toku oraz
    >+ kilku pracowników.Jak zrobić to jak najmniej boleśnie? Chodzi o sprawy
    >+ formalne,

    Chyba nie ma wyjścia:
    - sporządzić remanent;
    - twój udział jest twój i bez żenady "przepisujesz" do swojej DG
    - część wspólnika jest jego, i jeśli masz zamiar ją przejąć
    to IMHO będzie to twój dochód :( (z wiadomym wnioskiem
    podatkowym ;>), po naszemu - musisz ją odkupić od wspólnika
    (i IMHO wliczyć w koszt !) - w efekcie końcowym
    to wspólnik zapłaci podatek od twojej zapłaty
    - to samo z ŚT (które remanentowi *nie* podlegają),
    po wyjasnieniu jak to ma w końcu być z VATem od ŚT
    - w tym przypadku od "części wspólnika".

    Tak BTW: - widziałem wnioski na grupie że VAT od ŚT
    należy zapłacić, dalej nie wiem z czego to wynika
    i nie bardzo rozumiem - przy "większej" DG oznacza
    to przecież wręcz niemożność jej zlikwidowania !!

    Jeszcze pozostaje sprawa pracowników... ale tu
    się nie mieszam :)

    Pozdrowienia, Gotfryd