  • 1. Data: 2002-12-28 15:39:01
    Temat: Likwidacja SC
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Czeka mnie niestety likwidacja S.C. w której mam spory
    udział.Jednocześnie prowadzę od dość dawna DG jako OF.Działalność jaką
    prowadzi S.C. po jej rozwiązaniu chcę przejąć pod "swoje skrzydła" i nie
    ma protestu wspólnika.Spółka posiada trochę ST,produkcję w toku oraz
    kilku pracowników.Jak zrobić to jak najmniej boleśnie? Chodzi o sprawy
    formalne,bo ze wspólnikiem nie będzie problemów.Co poradzicie,gdyz
    chwilowo (chyba) mam rozdwojenie jaźni i nie wiem jaki sposób likwidacji
    przyjąć.
    Jacek

  • 2. Data: 2002-12-31 00:54:41
    Temat: Re: Likwidacja SC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ ma protestu wspólnika.Spółka posiada trochę ST,produkcję w toku oraz
    >+ kilku pracowników.Jak zrobić to jak najmniej boleśnie? Chodzi o sprawy

    Chyba nie ma wyjścia:
    - sporządzić remanent;
    - twój udział jest twój i bez żenady "przepisujesz" do swojej DG
    - część wspólnika jest jego, i jeśli masz zamiar ją przejąć
    to IMHO będzie to twój dochód :( (z wiadomym wnioskiem
    podatkowym ;>), po naszemu - musisz ją odkupić od wspólnika
    (i IMHO wliczyć w koszt !) - w efekcie końcowym
    to wspólnik zapłaci podatek od twojej zapłaty
    - to samo z ŚT (które remanentowi *nie* podlegają),
    po wyjasnieniu jak to ma w końcu być z VATem od ŚT
    - w tym przypadku od "części wspólnika".

    Tak BTW: - widziałem wnioski na grupie że VAT od ŚT
    należy zapłacić, dalej nie wiem z czego to wynika
    i nie bardzo rozumiem - przy "większej" DG oznacza
    to przecież wręcz niemożność jej zlikwidowania !!

    Jeszcze pozostaje sprawa pracowników... ale tu
    się nie mieszam :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-31 17:42:09
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > - twój udział jest twój i bez żenady "przepisujesz" do swojej DG

    Co rozumiesz pod "przepisujesz"? Czyli jak to praktycznie wykonać?

> [...]
    > (i IMHO wliczyć w koszt !) - w efekcie końcowym
    > to wspólnik zapłaci podatek od twojej zapłaty

    A ja myśle o czymś takim-spółka sprzedaje wszystko co jest do przejęcia
    na regularną fakturę-nabywcą jestem ja.
    Mam podstawy aby legalnie wprowadzić towary na swój stan i bedą one KUP
    (vat do odliczenia też będzie).W przypadku sporządzenia remanentu
    likwidacyjnego i zapłaty od niego Vatu,jest on trudny do odzyskania, bo
    towar po "remanencie" jest przez rok zwolniony z Vat.Jak tu kurcze
    sprzedawac klientom towar "bez vatu" by po jakimś czasie ten sam towar
    ( wyprodukowany w nowym roku) sprzedawać z vatem.Jakoś będzie to głupio
    wyglądało

    > - to samo z ŚT (które remanentowi *nie* podlegają),

    ale tylko dla pod.dochodowego.

    > po wyjasnieniu jak to ma w końcu być z VATem od ŚT
    > - w tym przypadku od "części wspólnika".

    Dlaczego tylko części wspólnika ?. Spółka jest podatnikiem Vat,więc to
    ona jest zobowiązana go zapłacić i US tu w "części" nie wnika

    > Tak BTW: - widziałem wnioski na grupie że VAT od ŚT
    > należy zapłacić, dalej nie wiem z czego to wynika

    Już Ci wyjaśniam dlaczego "grupa" ma rację Zerknij na Art 6a i połącz go
    z Art 4 pkt1 Ustawy o Vat

    > i nie bardzo rozumiem - przy "większej" DG oznacza
    > to przecież wręcz niemożność jej zlikwidowania !!

    A co to konia obchodzi:-))

    > Jeszcze pozostaje sprawa pracowników... ale tu
    > się nie mieszam :)

    Z tym już sobie poradziłem.Wszyscy złożyli wypowiedzenia (w spółce) a ja
    ich teraz przyjmę.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 4. Data: 2003-01-03 01:31:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Dec 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Co rozumiesz pod "przepisujesz"? Czyli jak to praktycznie wykonać?

    Hm... Bez remanentu i tak się nie obejdzie.
    Z tego co zostanie - własną część towaru i ŚT mógłbyś
    wprowadzić do własnej DG: na ogół wałkujemy ten temat
    przy okazji rozpoczynania :) ale ja różnicy nie
    widzę !
    [...]
    >+ A ja myśle o czymś takim-spółka sprzedaje wszystko co jest do przejęcia
    >+ na regularną fakturę-nabywcą jestem ja.

    W sumie słusznie (a może nawet prościej :))
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Już Ci wyjaśniam dlaczego "grupa" ma rację Zerknij na Art 6a i połącz go

    Znaczy, mam przyjąć że ŚT to "towary własnej produkcji" ??
    Zauważ że budynek będący "towarem" to co innego niż tenże
    budynek będący ŚT... !
    Hm...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-03 18:03:23
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Znaczy, mam przyjąć że ŚT to "towary własnej produkcji" ??

    Dlaczego "własnej"?
    To że Vat jest należny w tej sytuacji od ŚT (dla których przysługiwało
    odliczenie) wynika tylko i wyłącznie z definicji "towaru" pod którą się
    łapią w/g ustawy

  • 6. Data: 2003-01-10 09:42:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message

    > Co rozumiesz pod "przepisujesz"? Czyli jak to praktycznie wykonać?

    > A ja myśle o czymś takim-spółka sprzedaje wszystko co jest do przejęcia
    > na regularną fakturę-nabywcą jestem ja.

    Wg mnie jest tylko jeden maly szczegolik.

    Przez pewnen czas musza istniec OBA "byty prawne".
    s.c ktora sprzedaje i Pan - osoba prowadzaca DG
    w fomie jednoosobowej. Bedziem ial Pan
    "roztrojenie jazni" (bo ponadto jest pan osoba fizyczna nieprowadzaca
    DG i jako taki wystepuje w obrocie kupujac chleb).

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-01-10 10:05:58
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    > Przez pewnen czas musza istniec OBA "byty prawne".

    One razem istnieją od 8 lat,a spółka znacznie dłużej.Spółce wyczerpał się
    "limit czasu" i musi ulec likwidacji

    > "roztrojenie jazni" (bo ponadto jest pan osoba fizyczna nieprowadzaca
    > DG i jako taki wystepuje w obrocie kupujac chleb).

    Z ta jaźnią to dość duży problem,bo nawet prowadząc DG jako OF też wiele
    razy można mieć jaźń "zwielokrotnioną " czytając nasze "kochane" przepisy
    podatkowe