  • 1. Data: 2002-05-02 09:44:39
    Temat: Likwidacja dzialalnosci (KPiR) a remanent likwidacyjny
    Od: "Jazz" <j...@g...edu.pl>

    Witam,
    Likwiduje dzialalnosc (zasady ogolne opodatkowania).
    1. Musze zrobic remanent likwidacyjny. Co w nim uwzgledniam? Zakladam ze nie
    mam zadnych materialow itp rzeczy. Jedyne co pozostalo podzialalnosci to :
    - drukarka kupiona 3 lata temu za kwote ok 500 zl
    - komputer kupiony 19 miesiecy temu za krote 2450 zl
    - kilka ksiazek (kupowane w roznych terminach)

    Nie ma tu zadnego srodka trwalego, ww. sprzet zostal od razu odliczony jako
    koszt. Jak to uwzgledniam w remanencie?
    Czy musze od wartosci tego sprzetu oddac odliczony kiedys podatek dochodowy
    (i VAT?). Jesli tak to jak wyceniam sprzet - po cenach zakupu czy po cenach
    jaka jest obecnie faktyczna wartoosc tego sprzetu? A jak postepuje z
    ksiazkami?

    2. Po sporzadzeniu remanentu wypelniam VAT/Z + VAT/7, oraz PIT 5 ... i co
    jeszcze ? (wiem ze w ciagu 30 dni musze zlozyc NIP3).
    Co sie dzieje (w tym roku nie mialem zadnego dochodu) ze skladkami na ubezp.
    zdrowotne ktore oplacalem? Normalnie odlicza sie je comiesiecznie na PIT5 -
    czy teraz rowniez ? W koncu nie wplacilem do US z tytulu dzialalnosci (z
    pracy etatowej owszem) zadnej kwoty wiec w jaki sposob odzyskam te kwote? A
    moze dopiero na koniec roku przy rozliczeniu rocznym?

    Z gory dzieki,
    Pozdrawiam
    Jacek Jazzman P.

  • 2. Data: 2002-05-02 14:50:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 May 2002, Jazz wrote:

    >+ Witam,
    >+ Likwiduje dzialalnosc (zasady ogolne opodatkowania).
    >+ 1. Musze zrobic remanent likwidacyjny. Co w nim uwzgledniam?

    Oprócz tego, że dość ładnie odpowiadasz na swoje pytania :) to
    zachęcam do wchłonięcia rozdziału 5. Ustawy o Podatku Dochodowym
    od Osób Fizycznych, jest na www.infor.pl i www.hoga.pl (poszukać
    w "prawo").
    [...wykaz co zostało...]
    Art.24.3 ...towarów handlowych...oraz rzeczowych składników majątku
    związanego z wykonywaną działalnością, nie będących środkami trwałymi...

    >+ Nie ma tu zadnego srodka trwalego, ww. sprzet zostal od razu odliczony jako
    >+ koszt. Jak to uwzgledniam w remanencie?

    Jak wyżej - spisać.

    >+ Czy musze od wartosci tego sprzetu oddac odliczony kiedys podatek dochodowy
    >+ (i VAT?). Jesli tak to jak wyceniam sprzet - po cenach zakupu czy po cenach
    >+ jaka jest obecnie faktyczna wartoosc tego sprzetu?

    W art.24.3 masz opis porachowania ułamka "szacowania dochodu
    w przychodach", a art. 44.4 jest coś o ryczałcie do wpłacenia ;)
    Z 44.4 wynikałyby ceny zakupu (przyznam: dziwne... :( Nowe
    biurko - wpisać 100%[ok], stare biurko... też tyle wpisać :()

    [...skladki zdrowotne...]
    Najwyraźniej dobrze sobie odpowiadasz, trzeba miec od
    czego je odliczyć !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [kwestie VAT pominąłem]

  • 3. Data: 2002-05-02 17:45:34
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Jazz" <j...@g...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracy etatowej owszem) zadnej kwoty wiec w jaki sposob odzyskam te kwote?
    > moze dopiero na koniec roku przy rozliczeniu rocznym?

    Jeśli ci wyjdzie podatek z etatu to składki na ubezpieczenie zdrowotne
    opłacone przy DG sobie odliczysz, ale w rozliczeniu rocznym.
    Ten temat się przewijał przy okzaji PITowania w tym roku.

    Pozdrowienia ESka

  • 4. Data: 2002-05-03 20:19:51
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    nie chce mi sie wszytkich odp. czytac, ale jak nie chcesz miec problemow z
    rem.vatami itp.........., sprzedaj wszytko mamie albo komu za 1+vat kazde i
    problemy znikaja (sprzedaj wszytko co miales)-te rozwiazania co podpowiadaja
    ci inni sa ok. ale dotycza duzych i srednich firm grze to tak sie odbywa

    mm01 (gg543604)