    From: "onet" <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidacja ulgi remontowej.
    Date: Wed, 19 Nov 2003 07:57:47 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@81.15.198.138

    Witam!
    Użytkownik "agata xxxxxxxxxxxx" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:bpeacc$kg3$1@inews.gazeta.pl...
    > No własnie, ja to tez tak widze. Dolny limit ulgi wynosi 567 zl. Jesli w
    roku
    > 2003 ponioslo sie wydatki jedynie w kwocie np. 200 zl - to w tym roku nie
    > mozna z niej skorzystac, ale to 200 zl przechodzi na lata nastepne i jesli
    > np. w roku 2004 wydalo sie 400 zl, co w sumie daje 600 zl, w zeznaniu za
    rok
    > 2004 mozemy odliczyc 19% z tej kwoty. Pytanie tylko, czy jesli w roku 2003

    Gdzieś obiło mi się o oczy, że w takim przypadku w 2004 roku możesz odliczyć
    tylko 19% od kwoty 400zł (czyli wydanych w tym samym roku).

    > nie ponioslo sie zadnych wydatkow, a powiedzmy w 2004 od razu 600 zl, to
    czy
    > w ogole ta ulga nam przysluguje?
    > Jest to istotne, poniewaz wydatki poniesione w 2003 r. przydaja sie nam do
    > uzbierania minimalnej kwoty 567 zl, ale jesli minimalny prog osiagamy
    dopiero
    > w 2004, to 19% odliczamy tylko od wydatkow poniesionych w 2004 r (tracimy
    > wiec prawo odliczenia od wydatkow poniesionych w 2003, choc licza sie nam
    do
    > osiagniecia dolnego limitu). Jak to jest?

    Swoją drogą jakoś nie mogę uwierzyć, że Ministerstwo Finansów zgodziło na
    takie rozwiązanie.
    Bo jeśli tak, to jaki sens poprawka likwidacjąca ulge od 2004
    skoro i tak wszystko jest po stremu. Mogę KUPOWAĆ w 2004 i odliczać.
    Oby za jakiś czas ministerstwo się "nie opamiętała" i podało "właściwą" (dla
    siebie)
    interpretację zmiany przepisów.

    Adam