    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Limit Vat - proporcjonalnie?
    Date: Tue, 9 Dec 2003 16:42:03 +0100

    On Tue, 9 Dec 2003, Michal wrote:

    >+ Sorry, jesli pytanie bedzie glupie, ale zamieszano mi w glowie i sam juz nie
    >+ wiem jak to jest.

    Pytanie nie jest głupie.
    Za pytanie należy się kocówa :>, bo w ciągu ostatnich 3 tygodni kwestie
    liczenia wszelakich limitów były przewałkowane wte i wewte z wnioskiem
    że nie wiadomo jak w końcu dobrze liczyć :(
    Na pocieszenie: twoja metoda liczenia jest na pewno zła, bo
    na pewno liczy się *dni* a nie miesiące :)

    >+ Sytuacja jest taka: indywidualna dzialalnosc gospodarcza, KPiR zasady ogolne.
    >+ Wiadomo, ze jest limit, powyzej ktorego wchodzi sie na VAT. I teraz: czy jezeli
    >+ ta dzialnosc zostala zalozona dopiero pod koniec roku (dajmy na to 1.12), to
    >+ dzieli sie ten limit przez 12 i w zeznaniu rocznym nie moze przekroczyc tej
    >+ 1/12? Czy tez limitu tego nie mozna przekroczyc od 1.12.2003 do 30.11.2004?
    >+ Do wczoraj bylem pewien ze liczy sie "okragly" rok,

    Zajrzyj do ustawy i komentarzy podanych w wątkach.
    Nie dość że napisano "dni" to napisano "sprzedaży", co skutkuje
    pytaniami: czy liczyć "od pierwszej do ostatniej sprzedaży", czy
    "od pierwszej sprzedaży do końca roku" (pytam czemu, skoro zapisano
    "sprzedaży" ?? a taka jest opinia specjalisty !) czy "tylko dni
    *w które była sprzedaż*" ?

    >+ ale spotkalem sie z
    >+ kategoryczna opinia ze chodzi o rok kalendarzowy
    >+ i ze wowczas limit ustala sie
    >+ proporcjonalnie (co mnie zreszta dosyc zmartwilo). Prosze o podpowiedz.

    Już wiesz. "Proporcjonalnie do dni sprzedaży".
    Mądry bądź sam :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)