    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Lipny PIT 8B
    Date: Sun, 02 Apr 2006 11:17:31 -0500

    t wrote:
    > Dostalem lipnego PITa 8B od zleceniodawcy.
    > Kwota brutto nie pokrywa sie z tym co mam na umowach/rachunkach,
    > zaliczki na podatek takze - wychodzi ze wynosza 25%,
    > i oczywiscie sa wyzsze niz te ktore sa na rachunkach,
    > kwota netto ktoa powinienem dostac jest tez inna niz faktyczne
    > przelewy(ktore zgadzaly sie z rachunkami).
    > Teraz nie wiem co zrobic - wpisac stan faktyczny czy przepisac PITa 8B?
    > Myslalme o tym zeby PITa 8B wyrzucic, wpisac na PIT 37 stan faktyczny
    > i dodac oswiadczenie ze nie dostalem PITa 8B.
    > Tyle ze wtedy US bedzie mial dwie wersje tego samego i nie wiem
> [...]

    Napisać do firmy list polecony z prośbą o korektę pit-8b zgodnie ze
    stanem faktycznym.
    Pomóż im, podając dobre liczby. Może księgowa sierota.

    na pit-37 rozliczasz się zgodnie ze stanem faktycznym dołączając list, w
    którym informujsze, że pracodawca nie przysłał ci odpowiedzi na twoje
    pismo z prośbą o koretkę pit (bo pewnie nie przyśle).
    Oni sobie już z nim poradzą.

    I nie kłam. Bo jak napiszesz, że nie dostałeś, to ci firma szybko
    udowodni, że wysłali. Będą jaja.