    From: t <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Lipny PIT 8B
    Date: Wed, 05 Apr 2006 11:02:50 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie.
    > Pisałem "sprawdzając rachunek" - płatnik (zleceniodawca, zamawiający...)
    > jest zobowiązany pobrać *prawidłową* zaliczkę na podatek i jak na
    > rachunku będzie wykazane za mało podatku to za to odpowiada;
    > to jednak nie zwalnia podatnika (zleceniobiorcy, wykonawcy) od
    > wyliczenia prawidłowej kwoty, bo to jego rachunek...
    > Podatnik może wykazać koszty uzyskania np. w wysokości 80% - i to
    > on odpowie za ew. brak dokumentów księgowych na te koszty.
    > Ale za to czy:
    > - kwota brutto do wypłaty jest podana prawidłowo
> [...]

    Dobra, to co z tego wynika :)
    Zleceniodawca nie odpowie, wiem to na 100%,
    maja taki balagan ze PITa8b grubo po terminie i nie wiedza sami
    co i jak, pogubili papiery itd.

    Rozumiem ze nawet jak wypisze wg rachunkow to moga mnie capnac
    za to ze zleceniodawca zanizyl zaliczki przez wlasny balagan?
    Bo wyplaty zgadzaja sie z rachunkami a wiec i zaliczki powinny byc
    odprowadzone w wysokosci takiej jak na tych rachunkach.