  • 11. Data: 2008-01-24 10:30:13
    Temat: Re: List otwarty do Premiera
    Od: klon <r...@h...com>

    Konspekt expose Tuska:

    1. Obrona praw pracowników.
    2. Wspieranie przedsiębiorczości i zmiana prawa na korzystniejsze dla
    pracowników i pracodawców.
    3. Obniżenie podatków i danin publicznych'.
    4. Wzrost płac pracowników sektora publicznego.
    5. Pomoc ze strony państwa dla najsłabszych'.
    6. Ograniczenie deficytu.
    7. Bezpieczne wprowadzenie Euro.
    8. Zahamowanie wzrostu inflacji.
    9. Większe środki na rozwój i edukacje.
    10. Radykalne uproszczenie prawa podatkowego, gospodarczego i trybu
    poboru ZUSu
    11. Uproszczenie procedur zakładania firm.
    12. Prywatyzacja kluczowych firm polskiej gospodarki.
    13. W przypadku firm należących do Skarbu Państwa - rzetelne
    wybierania zarządów i rad nadzorczych.
    14. Zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego.
    15. Wsparcie projektów infrastrukturalnych UE dot. bezpieczeństwa
    energetycznego.
    16. Przyśpieszenie budowy obwodnic i autostrad.
    17. Wyeliminowanie barier prawnych blokujących szybki rozwój
    infrastruktury.
    18. Modernizacja PKP
    19. Powszechny dostęp do szerokopasmowego Internetu.
    20. Wprowadzenie możliwości załatwiania spraw państwowych (podatki
    itp.) przez Internet.
    21. Gospodarczy powrót Polski nad morze'.
    22. Mądre wykorzystywanie funduszy europejskich.
    23. Decentralizacja władzy.
    24. Wsparcie rozwoju regionalnego.
    25. Modernizacja wsi i rolnictwa
    26. Usprawnienie procesu składania wniosków o dotacje unijne.
    27. Reforma instytucji publicznych obsługujących rolnictwo.
    28. Ekologiczna produkcja żywności.
    29. Wytwarzanie biopaliw i biogazów.
    30. Reforma systemu ubezpieczeniowego rolników.
    31. Rozwój rybołówstwa.
    32. Ochrona środowiska.
    33. Wdrożenie programu Natura2000
    34. Wprowadzenie polityki solidarnego państwa.
    35. Ułatwienie młodym startu zawodowego.
    36. Obniżenie bezrobocia.
    37. Długoterminowe uniknięcie zagrożeń demograficznych.
    38. Rozwój edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich.
    39. Oddanie sprawy edukacji dzieci rodzicom.
    40. Podniesienie pensji nauczycielom.
    41. Zmiana mechanizmów finansowania edukacji.
    42. Zwiększenie miejsc pracy dla ludzi powyżej 50 roku życia.
    43. Reforma emerytalna.
    44. Poprawa jakości służby zdrowia.
    45. Zwiększenie powszechnego dostępu do służby zdrowia.
    46. Podwyższenie pensji pracownikom służby zdrowia.
    47. Podział NFZ na kilka konkurencyjnych zakładów ubezpieczeniowych.
    48. Reformacja polityki refundacji leków.
    49. Ułatwienie zdobywania specjalizacji lekarzom.
    50. Ułatwienie osobom niepełnosprawnym zdobycie wykształcenia i
    pracy.
    51. Rozwój społeczeństwa obywatelskiego.
    52. Zmiana ustawy o organizacjach pożytku publicznego i
    wolontariacie.
    53. Stabilizacja finansowa sektora kultury.
    54. Organizacja Euro 2012
    55. Program Boisko w każdej gminie'
    56. Wsparcie sportu wyczynowego.
    57. Odbudowa zaufania obywateli do władzy
    58. Ograniczenie przywilejów władzy
    59. Likwidacja zagrożeń korupcyjnych.
    60. Zmiany w prokuraturze (min. rozłączenie funkcji Ministra
    Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego).
    61. Reforma prawa karnego.
    62. Zmiana systemu odbywania kar.
    63. Prowadzenie walki z przestępczością.
    64. Zapewnienie bezpieczeństwa i praworządności w Polsce.
    65. Budowa systemu ochrony i ratownictwa ludności.
    66. Dokończenie reformy administracji publicznej.
    67. Wprowadzenie e-dowodu osobistego.
    68. Zmiana sposobu prowadzenie polityki zagranicznej.
    69. Dbanie o interesy Polski w UE
    70. Udział Polski w dbaniu o bezpieczeństwo światowe.
    71. Realizacja polityki historycznej.
    72. Uzawodowienie Wojska.
    73. Zakończenie misji w Iraku w 2008 r.

  • 12. Data: 2008-01-24 12:09:27
    Od: "Tadeusz" <t...@s...precz.pl>

    Użytkownik "Tristan" <> napisał w wiadomości

    > wyzwali czy coś w ten deseń i odszedł i dupa blada... za 800zł na rękę to
    > się schylić nikomu nie chce.

    dziwisz się ???
    toż to raptem 200 EURO - bardziej jałmużna niz pensja
    a przecież ceny wszystkiego zwariowały...
    metr mieszkania kosztuje kilka tysiecy zł...
    jak ktokolwiek ma zarobić na własny kąt za 800 zł wypłaty
    jak godnie przeżyć za 800 zł ???
    nie mówiąc np. o leczeniu czy innych potrzebach...

    --
    Tadeusz

  • 13. Data: 2008-01-24 19:28:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 24 styczeń 2008 13:09
    (autor Tadeusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fn9v5i$3t2$1@pippin.nask.net.pl>):

    > dziwisz się ???
    > toż to raptem 200 EURO - bardziej jałmużna niz pensja

    Ale oni to będą przejadać w zł a nie w ojro. Ja mam 1200 i muszę żyć i
    utrzymać rodzinę, a taki emeryt se ma dorobić w-zasadzie-nicnierobieniem do
    emerytury.

    > jak ktokolwiek ma zarobić na własny kąt za 800 zł wypłaty
    > jak godnie przeżyć za 800 zł ???
    > nie mówiąc np. o leczeniu czy innych potrzebach...

    Oczywiście, dlatego lepiej iść na kuroniówkę i dostać 300zł a potem nic?
    Nie mówię, że Polska jest krajem mlekiem i miodem płynącym, ale że nie ma
    bezrobocia. Ono jest fikcyjne. Prawdziwy bezrobotny to taki, co nie ma
    pracy, a nie taki co woli iść kraść niż uczciwie popracować za 800zł.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 14. Data: 2008-01-25 06:48:42
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    klon pisze:
    > http://www.ropoiwzk.com/gorace%20tematy/premier/List
    %20otwarty%20do%20premiera.htm

    Zastanawiam sie człowieku dlaczego nie podpisałeś się imiennie pod tym
    listem (wiem że nie ma to znaczenia ale brakło Ci odwagi?)

    > http://www.ropoiwzk.com/gorace%20tematy/premier/prem
    ier.JPG

    Dlaczego tutaj wymazałeś swoje nazwisko zostawiając adres ....

    > http://grzegorz-niedzwiecki.blog.onet.pl/

    ...a tu oficjalnie podajesz swoje nazwisko i imię (co w połaczeniu z
    poprzednim czyni z tego posta zbiór danych osobowych - trzeba by na
    Ciebie nasłać kontrolę z GIODO)

    Jano

  • 15. Data: 2008-01-25 09:18:54
    Od: "Adam Faszcza" <a...@w...pl>

    Użytkownik "klon" <r...@h...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > http://www.ropoiwzk.com/gorace%20tematy/premier/List
> [...]

    Cytat z bloga pana Grzegorza, artykuł "Posłowie" z dnia 22.10.2007:
    "Miałem rację, że nie poszedłem na wybory [...]"

    Ot, świadomy obywatel: pisać pełne goryczy narzekania i listy żądań - proszę
    bardzo, czemu nie. A wziąć sprawy w swoje ręce i pofatygować się do urny by
    skorzystać ze swoich praw i spełnić obywatelski obowiązek - to już się, za
    przeproszeniem, czterech liter ruszyć nie chce.

    Pozdrawiam!
    Adam

  • 16. Data: 2008-01-25 20:22:48
    Od: klon <r...@h...com>

    On 25 Sty, 04:18, "Adam Faszcza" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > skorzystać ze swoich praw i spełnić obywatelski obowiązek - to już się, za
    > przeproszeniem, czterech liter ruszyć nie chce.

    Nie było mnie na liście

  • 17. Data: 2008-01-25 21:02:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    klon wrote:
    > Nie było mnie na liście

    Z tego co pamiętam to w miejscu zamieszkania idziesz z dokumentem
    tożsamości i się dopisujesz (nawet w dniu głosowania).

    Piotrek

  • 18. Data: 2008-01-25 21:03:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    klon wrote:
    > Nie było mnie na liście

    Z tego co pamiętam to w miejscu zameldowania idziesz z dokumentem

  • 19. Data: 2008-01-25 23:06:26
    Od: klon <r...@h...com>

    On 25 Sty, 22:03, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Z tego co pamiętam to w miejscu zameldowania idziesz z dokumentem
    > tożsamości i się dopisujesz (nawet w dniu głosowania).
    >
    > Piotrek

    Nie było mnie na liście kandydatów;-)

  • 20. Data: 2008-01-26 00:23:55
    Od: "Adam Faszcza" <a...@w...pl>

    Użytkownik "klon" <r...@h...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    > Nie było mnie na liście

    ?

    Nie chcę się czepiać, ale moim skromnym zdaniem sformułowanie "Miałem rację,
    że nie poszedłem na wybory" sugeruje raczej świadomą rezygnację z udziału w
    wyborach, jeśli nawet nie dumę z podjęcia takiej decyzji.

    W sytuacji "chciałem głosować, ale nie było mnie na liście" spodziewałbym
    się raczej przeczytać (biorąc pod uwagę także ogólny charakter bloga)
    litanię wyrzutów i narzekań na brak możliwości skorzystania z czynnego prawa
    wyborczego.

    Nie mówiąc już o tym, że we wcześniejszym artykule pt. "Jak Kuba Bogu, tak
    Bóg Kubie" (do którego odniesienie widnieje w ww. artykule "Posłowie")
    przeczytać możemy:
    "Cóż zatem? Zatem pozostaje mi bierne nieposłuszeństwo i po raz pierwszy w
    dorosłym życiu nie dać się nabrać na głodne kawałki rozjuszonych świń do
    koryta. Nie idę na wybory!

    Ale mniejsza z tym, nie ma co roztrząsać...

    Pozdrawiam!
    Adam