eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRe: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty › Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Date: Fri, 8 Aug 2003 19:24:52 +0200

    Witam, dawno mnie tu nie było - ale wszystko co dobre kiedyś
    się kończy ;) (to do *.banki :))
    Crosspost na *.podatki, bo ze względu na użyte argumenty może
    tak znaleźć się ktoś kto wyrazi opinię za czy przeciw,
    wnoszę o ułaskawienie i list żelazny (z tytułu crosspostu) :)
    Ad rem:

    On Tue, 27 May 2003, Krzysztof Halasa wrote:

    >+ "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:
    [...]
    >+ > Wystarczy, że numer jest przypisany przez bank do każdej operacji.
    >+ > Klient nawet nie musi o tym wiedzieć ani pamiętać. A przypisanie łatwo
    >+ > zrobić.
    >+
    >+ Technicznie tak. Formalnie ani praktycznie klient nie moze uzywac danych,
    >+ ktore nie sa dla niego zdefiniowane.

    A mogę poprosić podstawę prawną takiego twierdzenia ??

    Może miałeś na myśli jakiś konkretny cel "używania", do którego
    *być może* taki wymóg istnieje - to wykluczone nie jest.
    Ale takie myślenie nie upoważnia cię do domniemania jakoby
    nie istniały przypadki, kiedy *wolno* używać numeru którego
    przeznaczenia bądź algorytmu nadawania nie znamy.

    Pozwolę sobie na "coś z życia": dajmy na to że księguję sobie
    dokumenty (dla celów podatkowych, dla przykładu, bo jak dla celów
    "księgowania właściwego" - to się nie znam dostatecznie na PK :)).
    Powiadamiam cię że *nie znam* sposobu numeracji dokumentów
    który stosują moi kontrahenci, niektórych mogę spytać - i po
    znajomości mi powiedzą ;), ale *wcale nie muszą* !
    Ja sobie mogę *podejrzewać*, że np. ten i ów wstawia numer
    miesiąca wystawienia f-ry - ale *mi* tego *na pewno* nie
    wiadomo - mam wpisać i tyle.
    Wyciągając "papiery" z szuflady: rozp.MF w sprawie prowadzenia
    księgi przychodów i rozchodów (do zdobycia na isip.sejm.gov.pl),
    wydane na podstawie upoważnienia ustawowego z ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych:
    +++++
    § 12.
    1. Zapisy w księdze dokonywane sš [...] na podstawie prawidłowych
    i rzetelnych dowodów.
    3. Podstawš zapisów w księdze sš dowody księgowe, którymi sš:
    2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzajšce fakt dokonania
    operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem
    i zawierajšce co najmniej:
    .....[tu lista a,b,c,d]
    - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiajšcy powišzanie dowodu
    z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
    -----

    Zauważ - ma być "powiązanie" i tyle. Co za oznaczenie tam jest
    wpisane jest nieważne: URGH/1J5/B/31/123 jest całkiem dobre,
    a to że "B" w zapisie oznacza heksadecymalny numer miesiąca
    (grudzień :)) mnie nie obchodzi !
    Takoż istnieje spora paczka dokumentów które wystawia się
    "wewnętrznie" - od faktury wewnętrznej do delegacji...
    I choć można się kłócić czy § 13.4 może być dowodem wewnętrznym,
    to jest jeszcze § 13.5 w którym zapisano:
    +++++
    oraz dokumenty zawierajšce dane, o których mowa
    w § 12 ust. 3 pkt 2
    -----

    FYI: tak, prowadzę działalność gospodarczą. Tak, koszty
    prowadzenia konta, przychód z odsetek i opłaty ZUS FP
    ksieguję na podstawie numeru referencyjnego (w tym roku,
    w zeszłym wystawiałem DW - ale po długiej dyskusji
    na grupie .podatki oraz przemyśleniach różnych uznałem
    że to niezbyt potrzebne - znaczy, "nadmiarowo").
    Nie miałem jeszcze kontroli, jak się kiedyś przytrafi
    a nie zapomnę - to dam znać czy ktoś próbował się czepiać
    numeru referencyjnego jako "innego numeru" !
    Ale wiem że nie jestem sam, który tak robi - i jak dotąd
    nikt nigdy nie zeznał jakby spotkał się z interpretacją
    ("urzędową", czy postawieniem zarzutu) jakoby takie
    postępowanie było błędem :)

    pozdrowienia, Gotfryd