eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRe: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty › Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Lukas Bank odmawia uznania STANDARDOWEGO druku wplaty
    Date: Sat, 9 Aug 2003 16:10:08 +0200

    On Sat, 9 Aug 2003, Krzysztof Halasa wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:
    >+
    >+ > >+ Technicznie tak. Formalnie ani praktycznie klient nie moze uzywac danych,
    >+ > >+ ktore nie sa dla niego zdefiniowane.
    >+ >
    >+ > A mogę poprosić podstawę prawną takiego twierdzenia ??
    >+
    >+ Tak, ale najpierw musisz sam musisz podac podstawe prawna krazenia
    >+ Ziemi wokol Slonca.

    Przepisy regulują działanie "osób" (fizycznych lub prawnych),
    nie "przedmiotów". Nawet jakby to od człowieka zależało - to
    można go pociągnąć do odpowiedzialności za błąd projektowy czy
    inne niedopatrzenie :], ale nie można ustawą zadekretować
    że nie będzie wypadków drogowych.
    --------- OT -----------
    A skoro offtopicznie jesteśmy przy Słońcu - to owszem, nasz
    ustawodawca IMHO zadekretował kiedyś zapis w tym stylu. Otóż
    mało kto wie że mamy znacznie bardziej restrykcyjna przepisy
    dotyczące łączności, wykorzystania fal elektromagnetycznych
    itp. niż kiedyś (nawet w stanie wojennym było powiedziane
    na jakie zakresy *jest* wymagane zezwolenie, a teraz to tylko
    na jakie *nie trzeba* zezwolenia) - i mi wynika że Słońce
    świeci nielegalnie, bo nikt nie wystąpił o zezwolenie na
    import fal elektromagnetycznych z Kosmosu ;)
    ------- koniec OT ------

    [...]
    >+ Nie pisalem nic o "wolno" czy "nie wolno", a o "mozliwosci" lub (w tym
    >+ przypadku) jej braku.

    Brak zakazu IMHO stanowi że wolno posługiwać się takim nieznanym
    numerem: inna sprawa czy *w danym celu*, bo "dany cel" może narzucać
    własne wymagania.
    Ale ty stwierdziłeś:

    >+ Praktycznej mozliwosci.

    ...a to jest twoje zdanie, IMHO :)
    Do *pewnych* celów może się nadawać - i tyle. Nie proponowałem
    ani mniej, ani więcej - brak zakazu oznacza prawną możliwość
    (z zastrzeżeniem "syndromu trawnika", ale to kwestia logiki
    stosowanej w czytaniu sformułowania "brak zakazu" ! :)), zaś
    o praktycznej użyteczności *mogą* zadecydować inne elementy.
    Czepiasz się różnicy między "można" a "nie ma zakazu" - oczywiście,
    racja - ale tylko w pewnym zakresie. NIE MA zakazu wbijania
    gwoździ mikroskopem - więc wolno to robić. Zabronisz mi ? ;)
    Owszem, nie widziałem żeby ktoś mikroskopem gwoździa
    papowego traktował... :)

    [...]
    >+ To jest inna sprawa. Numer faktury jest zdefiniowany dla Ciebie, nie
    >+ jest istotne w jaki sposob wystawca faktury go tworzy.

    No to gdzie widzisz róznicę między n-rem faktury i n-rem
    referencyjnym ? ;) Kontrahent oznacza ? - oznacza. Zazwyczaj
    ;> mam tylko jedną transakcję o danym numerze i mogę je
    porozróżniać na listingu (wyciągu) miesięcznym :)
    Jeśli do określenia danej transakcji wystarczy, a jednocześnie
    inne przepisy więcej nie wymagają (w przypadku np. f-r VAT *inne*
    zapiski wymagają co mam wpisać do rejestrów VAT - ale opłata
    bankowa [dla przykładu] pod to już nie podlega !) - no to
    wpisuję....

    >+ Co zrobisz gdy dostaniesz od kogos dwie rozne faktury o takim samym numerze?

    Chyba *sobie* postawiłeś pytanie ?!
    Czemu ja, skoro doradcą podatkowym nie jestem żeby rozwikływać takie
    przypadki których nie proponowałem :> ?
    Z chęcią poczytam propozycje (twoje) ;)

    >+ A co zrobisz, gdy dostaniesz dwa potwierdzenia przelewu z takimi samymi
    >+ "numerami referencyjnymi"?

    1. sprawdzę czy to ten sam przelew, jeśli nie - to:
    2. zapytam w banku, jeśli nie dostanę satysfakcjonującej mnie
    odpowiedzi - to:
    3. opiszę (uzupełnię) "w inny sposób" (patrz przepis).

    pozdrowienia, Gotfryd