    Subject: Re: MK kilometrowka, powinna być w JPK VAT?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Fri, 24 Aug 2018 16:56:03 +0200

    W dniu 2018-08-24 o 14:35, marios pisze:
> [...]
    sc--ewidencja-przebiegu-pojazdu-inne

    5/forum/index.php?org=browse&poz=0&id=287905&foid=7?
    org=browse&poz=0&id=287905&foid=7

    > Nie no, chyba się zamotałem czytając te nieaktualne "porady" na necie.
    >
    > Wrzucam tak samo jak przy samochodzie w ŚT tylko trochę inaczej
    > ewidencjonuję?
    > netto+50%vat w KUP (czyli opcja [x] zalicz nieodliczony VAT w KUP w
    > ustawieniach konta ma być zaznaczona -teraz nie mam)
    > a 50% vat idzie do klasycznie VATu (jestem VATowcem)
    >
    > czy tak?

    Co to znaczy odliczam kilometrówkę?
    Jeśli korzystasz z kilometrówki do celów VAT,
    to właśnie po to, żeby odliczyć wszystko, więc
    nie ma mowy o 50%.
    Raczej korzystasz z kilometrówki do ustalenia limitu KUP.
    Ja wrzucam faktury z 50% VAT normalnie do rejestru VAT
    i to idzie do JPK. A koszty tradycyjnie do wysokości limitu
    z kilometrówki - netto+50%VAT
    Na razie chyba nic takiego błędnego system/JPK nie znajduje w takim
    rozwiązaniu,
    bo zwroty dają :-)
    Tak jak napisałeś jest niby OK, o ile program po odfajkowaniu "zalicz
    VAT nieodliczony w KUP", wie że ma możliwość wynikającą z limitu