  • 1. Data: 2005-08-17 09:29:34
    Temat: Mala Ksiegowosc RP: Jak zaksiegowac wydatek na reklame?
    Od: Krz <k...@c...pl>

    Witam,

    Jak krok po kroku zaksięgować wydatek na reklamę. Wiadomo, że nie
    można odliczyć całości faktury, a jedynie jakąś jej część (0.25%
    dochodów czy przychodów). Czyli nie mogę zaksięgować całej faktury.
    Czy w MK jest taka ścieżka rozliczania takiej faktury jak rozliczanie
    przebiegu pojazdu, że program sam liczy ile można rozliczyć w danym
    miesiącu?
    Wydaje mi się, że coś takiego widziałem, ale nie mogę tego teraz w
    programie znaleźć.

    Pozdrawiam
    /Krz

  • 2. Data: 2005-08-17 10:44:39
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Krz" <k...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozliczyć w danym miesiącu?
    > Wydaje mi się, że coś takiego widziałem, ale nie mogę tego teraz w

    Ksiegujesz cala fakture. Suma tych faktur w cyklu rocznym nie moze
    przekroczyc tego 0,25% przychodow. W praktyce ja ksieguje wszystko jak
    leci, a w grudniu, wyksiegowuje nadmiar dowodem wewnetrznym. Byc moze,
    gdyby chciac byc takim super dokladnym, dla kazdego biezacego miesiaca
    trzeba by wyliczac jaki jest limit, i tylko do tej wysokosci
    ksiegowac. Ale nie chce mi sie czegos takiego robic, bo to bardziej
    skomplikowane, a dodatkowo przy odrobinie pecha, mozna nie wykorzystac
    calego limitu, jak nie masz kosztow "reklamowych" w grudniu, albo cuda
    robic z wielokrotnym ksiegowaniem kawalkow tej samej faktury.

    Czyli w standardowym programie f-k, raczej nie bedzie takiej "sciezki"
    jak opisales.

    marekz

  • 3. Data: 2005-08-17 10:55:24
    Od: Krz <k...@c...pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > wielokrotnym ksiegowaniem kawalkow tej samej faktury.
    >
    > Czyli w standardowym programie f-k, raczej nie bedzie takiej "sciezki"

    Ale w ten sposób (księgować wszystko) to MK RP uwzględni mi całość tej
    faktury w nabliższym PIT-5!

    /Krz

  • 4. Data: 2005-08-17 10:58:18
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Ale w ten sposób (księgować wszystko) to MK RP uwzględni mi całość
    > tej faktury w nabliższym PIT-5!

    No tak sie wlasnie stanie. A na koniec roku policzysz sobie ten roczny
    limit i jesli sie okaze, ze za duzo zaksiegowales krir, to te
    nadmiarowa czesc wyksiegujesz dowodem wewnetrznym. Podobna korekta dla
    vat-u, jesli od tych faktur odliczysz vat, no bo nie od wszystkich sie
    da, na przyklad od zarcia i hoteli nie za bardzo.

    marekz

  • 5. Data: 2005-08-17 14:47:54
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MarekZ <m...@w...irc.pl> wrote:

    > przekroczyc tego 0,25% przychodow. W praktyce ja ksieguje wszystko jak
    > leci, a w grudniu, wyksiegowuje nadmiar dowodem wewnetrznym. Byc moze,

    Czy tak wolno? co gdy kontrola przyjdzie przed grudniem?

    a.

  • 6. Data: 2005-08-17 16:08:12
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czy tak wolno? co gdy kontrola przyjdzie przed grudniem?

    Nie wiem. U mnie byla kontrola z vat, i widzieli to, i nie zwrocilo to
    ich uwagi. Kontroli z dochodowego nie przechodzilem nigdy. W vat tez
    byly te wyksiegowania, bo wrzucalem w koszty jako krir buty, scrabble
    itp., a nie tylko jedzenie i hotele :-)

    marekz

  • 7. Data: 2005-08-17 16:09:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wemif wrote:

    > Czy tak wolno? co gdy kontrola przyjdzie przed grudniem?

    A jak przyjdzie po grudniu, to i tak stwierdzi
    zaniżanie w trakcie roku zaliczek
    na podatek dochodowy
    i uruchomi kołomyję z dopłatami, odsetkami itp.

  • 8. Data: 2005-08-17 18:44:05
    Od: "Bea" <b...@N...gazeta.pl>

    Mozesz wpisac cala fakture jezeli miesci ci sie w limicie obliczonym
    narastajaco od poczatku roku. Nie ma zasady wpisywania 0,25% kwoty faktury.

    Jezeli nie miesci sie cala to wpisujesz w tym miesiacu tyle ile sie zmiesci
    a reszte pozniej.
    Mozna tez sprobowac sposobu wpisywania wszystkiego jak leci a potem w
    miesiacu przekroczenia limitu wyksiegowac z kosztow nadwyzke.

    Pozdrawiam!
    Bea

  • 9. Data: 2005-08-19 16:16:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Krz wrote:
> [...]
    > można odliczyć całości faktury, a jedynie jakąś jej część (0.25%
    > dochodów czy przychodów). Czyli nie mogę zaksięgować całej faktury.

    Dlaczego?
    Tylko reklama limitowana podlega pod ten limit,c zyli np postawienie obiadu,
    lub ulotki na imprezie zamkniętej. Pozostała reklama, np w publicznych
    mediach nie jest limitowana, chyba że mam nieaktualne info.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2005-08-25 11:56:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ddv4f1$50j$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote:

> [...]
    > calego limitu, jak nie masz kosztow "reklamowych" w grudniu, albo cuda
    > robic z wielokrotnym ksiegowaniem kawalkow tej samej faktury.

    OIDP MKRz wylicza limit na bieżąco. Chyba w sumach w okienku z PKPiR to
    jest.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.