  • 1. Data: 2005-08-16 19:19:05
    Temat: US zwrócił za dużo kasy- co teraz??
    Od: "msas" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    w na początku kwietnia (2005r) złożyłem PIT37 za ubiegły rok. Do zwrotu było
    310zł
    Po dwóch tygodniach (w połowie kwietnia, przed upływem terminu złożenia
    Pitów) złożyłem korektę do tego pitu. Do zwrotu było już 290 zł.

    Urząd skarbowy w maju przesłał mi przekazem pocztowym kwotę mi 308 zł
    opisując na przekazie, że jest to zwrot podatku dochodowego.
    Nie wiem z którego pita ta kwota się wzięła (!) i nie wiem czy jest to cała
    kwota nadpłaty czy potrącono za przekaz.

    Teraz dostałem od US upomnienie z wezwaniem do zwrotu 20 złotych wraz z
    kosztami upomnienia i straszy mnie przy tym egzekucją długu.

    Pytania mam następujące do Szanownych Grupowiczów

    Jaki paragraf mówi o tym, że mam obowiązek zainteresować się czy kwota jest
    prawidłowa a ewentualną nadpłate zwrócić bez wezwania?
    Ile mam na to czasu?
    Czy przypadkiem nie ma tu winy US- (czytaj jakiejś urzędniczki), że zwrócili
    mi kasą o którą nie prosiłem?
    Czy nie powinni grzecznie poprosić o zwrot pomyłkowo przelanych pieniędzy?

    Wiem, że z US lepiej nie walczyć ale chcę się czuć jak uczciwy człowiek a
    nie jak przestępca, za jakiego ma mnie teraz mój kochany urząd skarbowy.

    Pozdrowienia

    Maciej

  • 2. Data: 2005-08-16 20:47:57
    Temat: Re: US zwrócił za dużo kasy- co teraz??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2005, msas wrote:

> [...]
    > opisując na przekazie, że jest to zwrot podatku dochodowego.
    > Nie wiem z którego pita ta kwota się wzięła (!)

    ...tego co złozyłeś. 310 było ? - było.

    > i nie wiem czy jest to cała kwota nadpłaty czy potrącono za przekaz.

    ...potrącono. Za darmo jest tylko przekaz na rachunek bankowy.

> [...]
    >
    > Jaki paragraf mówi o tym, że mam obowiązek zainteresować się czy kwota jest
    > prawidłowa a ewentualną nadpłate zwrócić bez wezwania?

    Przecież oni ci zwrócili według twojej deklaracji... a to że
    skorygowałeś to twoje zbójeckie prawo - ale skoro wyszło że w wyniku
    korekty masz dopłacić to IMO masz dopłacić.
    To NIE jest przypadek kiedy US "zwrócił ci za dużo" !

    > Czy przypadkiem nie ma tu winy US- (czytaj jakiejś urzędniczki), że zwrócili
    > mi kasą o którą nie prosiłem?

    IMHO nijak

    > Czy nie powinni grzecznie poprosić o zwrot pomyłkowo przelanych pieniędzy?

    Przecież NIE MA pomyłki - wykazałeś 310 zł ? - wykazałeś.
    To przelali.
    Z faktu że nim pieniądze doszły do ciebie NIE wynika że korekta
    twojej deklaracji "doszła" do właściwego miejsca US.
    Patrzę na to tak: zmień punkt siedzenia.
    Przyjmij że masz jakieś 50 000 PITów złożonych na kupkę i że w miarę
    czytania :) rozsyłasz przelewy komu trzeba.
    I że gdzieś w środu jest korekta do tego PITu który masz w ręce
    i wg którego chcesz zrobić przelew...
    Owszem, on PÓŹNIEJ dojdzie gdzieś do "teczki podatnika" :) i tam
    się pewnie z korektą spotka. Ale korekta w momencie wypłaty
    leżała "w stosiku do przejrzenia".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-16 21:06:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    msas wrote:
> [...]
    > Urząd skarbowy w maju przesłał mi przekazem pocztowym kwotę mi 308 zł
    > Pytania mam następujące do Szanownych Grupowiczów

    Przekazem dostałeś w maju.
    Jakoś dziwnie późno i dopiero pod wpływem
    "groźby" zauważyłeś, że dostałeś za dużo.
    A wcześniej to myślałeś, że nikt nie zauważy? :-)

  • 4. Data: 2005-08-17 14:12:48
    Temat: Odp: US zwrócił za dużo kasy- co teraz??
    Od: "msas" <m...@p...onet.pl>

    > Przekazem dostałeś w maju.
    > Jakoś dziwnie późno i dopiero pod wpływem
    > "groźby" zauważyłeś, że dostałeś za dużo.
    > A wcześniej to myślałeś, że nikt nie zauważy? :-)

    Zauważyłem. Ale nie miałem czasu się temu przyjrzeć.
    Poza tym na przekazie pocztowym nie określono ile potrącono z mojego podatku
    na opłacenie przelewu-
    podejrzewałem, że poczta dołożyła mi :)
    Chodzi mi czy jest jakiś przepis nakazujący mi zwrócić kasę.

  • 5. Data: 2005-08-17 14:15:28
    Od: "msas" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Owszem, on PÓŹNIEJ dojdzie gdzieś do "teczki podatnika" :) i tam
    > się pewnie z korektą spotka. Ale korekta w momencie wypłaty

    OK OK OK.
    Ale czy powinni od razu traktować mnie jak przestępcę i obciążać kosztami
    upomnienia?

  • 6. Data: 2005-08-18 07:45:55
    Temat: Re: Odp: US zwrócił za dużo kasy- co teraz??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Aug 2005, msas wrote:

    > OK OK OK.
    > Ale czy powinni od razu traktować mnie jak przestępcę i obciążać kosztami
    > upomnienia?

    No koszty upomnienia to jeszcze nie "traktowanie jak przestępcę" :)
    Przyczytaj jeszcze raz mój post i odpowiedz: kto zawalił ?
    Czy prawdą jest że z twojej deklaracji wynikło rozliczenie X w wyniku
    którego US ma ci zwrócić kwotę Y ?
    Czy prawdą jest że z twojej korekty wynikło iż zapłaciłeś za mało
    podatku i że masz dopłacić 20 zł ?

    Podatek należy wpłacać samemu, *bez wezwania*.
    Tak jest dla wszystkich - i jedynie fakt że "normalnie" to ową sprawę
    za np. pracownika załatwia pracodawca sprawia że część podatników którzy
    mają dochody tylko z pracy nie zdaje sobie z tego sprawy.
    Wolą parlamentu to TWOIM obowiązkiem jest płacić SWOJE podatki...
    A nie żeby ktoś cię pilnował :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-08-18 07:57:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Aug 2005, msas wrote:

    > Zauważyłem. Ale nie miałem czasu się temu przyjrzeć.

    ...no pokpiwasz sobie z nas :]

    > Poza tym na przekazie pocztowym nie określono ile potrącono z mojego podatku
    > na opłacenie przelewu-
    > podejrzewałem, że poczta dołożyła mi :)

    Taaa...

    > Chodzi mi czy jest jakiś przepis nakazujący mi zwrócić kasę.

    No przecież z tego że MASZ ZAPŁACIC PODATEK... o co ty pytasz ??
    Przecież *ty* (w korekcie) wykazałeś że zadeklarowałeś za mało
    podatku !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)