  • 11. Data: 2007-02-19 18:22:06
    Temat: Re: Mala Ksiegowosc - formularz PIT-5L
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ercks2$t6e$1@inews.gazeta.pl...
    > SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > W jaki sposób może się to opłacić lub nie opłacić?
    > Zapłacisz teraz albo za miesiąc lub dwa. Co za różnica?
    > Tyle że za 2 m-ce zapłacisz ca. 3 razy więcej naraz.

    Po pierwsze
    To, ze za dwa miesiace zaplace trzy razy wiecej to jest korzysc z
    matematycznego punktu widzenia (hint: wartosc pieniadza w czasie)
    Jesli ktos ma duze dochody w wakacje a w czwartym kwartale cienizna., to
    oprocz wysokiej zaliczki w pazdzierniku zaplaci taka sama w grudniu i czekal
    bedzie na zwrot ladnych pare miesiecy - a panstwo odsetek nie wyplaci!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2007-02-19 20:50:38
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    On 19 Lut, 19:22, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > bedzie na zwrot ladnych pare miesiecy - a panstwo odsetek nie wyplaci!

    Po staremu:
    - składam deklarację za 11.2006
    - 20.12.06 - zaliczka 150 zł (za listopad)
    - 20.12.06 - wpłacam drugie 150 zł (na grudzień)

    Po nowemu, kwartalnie
    - składam deklarację za kwartał 3.2007
    - 20.10.07 - zaliczka 500 zł (za 3 kwartał)
    i co 20.10.07 drugie 500 zł za 4 kwartał?

  • 13. Data: 2007-02-19 21:54:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Asen" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    On 19 Lut, 19:22, "SDD"
    Po nowemu, kwartalnie
    - składam deklarację za kwartał 3.2007
    - 20.10.07 - zaliczka 500 zł (za 3 kwartał)
    i co 20.10.07 drugie 500 zł za 4 kwartał?

    To drugie 500 do 20.12, niekoniecznie 20.10 (chociaz fiskus sie pewnie
    ucieszy, gdy wplacisz 2 m-ce przed terminem) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2007-02-19 22:11:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Feb 2007, Greg wrote:

    > Ale po co?

    1. 3 razy mniej operacji do US (przelewów)
    2. owe przelewy leżą na koncie i służą do ćwiczenia samodyscypliny :>
    No i z 50 groszy odsetek się uzbiera :O

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-02-19 22:45:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-02-2007 o 23:11:03 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > 1. 3 razy mniej operacji do US (przelewów)
    > 2. owe przelewy leżą na koncie i służą do ćwiczenia samodyscypliny :>
    > No i z 50 groszy odsetek się uzbiera :O

    I nie ma korelacji miesiąc-dochód, co może być przydatne :)

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 16. Data: 2007-02-19 22:56:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I nie ma korelacji miesiąc-dochód, co może być przydatne :)

    Tzn? Co masz na mysli?
    Ze jak masz nieregularne to nei bedzie sie to tak rzucac, bo bedzie
    usrednianie?
    W sumie specyfika mojej dzialalnosci tez jest taka, ze np w jedeym miesiacu
    potrafie miec i prawie 8 kLPN a w innym np 700. Przez rozliczanie miesieczne
    tracilem na zaliczkach, bo w jednym miesiacu musialem zaplacic kilkaset zl a
    w innychokazywalo sie ze mam - z uwagi na zdrowotne - spora nadplate. Teraz
    to sie usredni.

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2007-02-19 23:10:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-02-2007 o 23:56:37 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Tzn? Co masz na mysli?

    Jak wtopisz kiedyś z papierami to zobaczysz co mam na myśli ;)

  • 18. Data: 2007-02-20 02:26:07
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > bedzie na zwrot ladnych pare miesiecy - a panstwo odsetek nie wyplaci!

    Ale to cały czas przy założeniu, że dochody w III kwartale są mniejsze niż w IV.
    Nie sprawdzi się, jeśli jest na odwrót lub nawet gdy masz dochody w miarę stałe.

    Pieniądz w czasie - oczywiście tak.
    Przy czym, rozumiem że nie mówimy tu o odsetkach na rachunku, bo takie rzeczy
    można pominąć. Przydatna rzecz dla firm, które obracają towarami, bo w
    oczywisty sposób polepsza się płynność przez możliwość finansowania majątku
    obrotowego. W przypadku usług - bez znaczenia.

    Można również, jak wspomniał Gotfryd, ćwiczyć samodyscyplinę.
    Ale tego właśnie ćwiczenia obawiam się najbardziej :)