  • Data: 2011-02-05 20:46:54
    Temat: Re: Mała działalność - jak najkorzystniej?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-02-05, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

    [...]

    > No dobra, ale czy to, co napisałem wyżej, można interpretować jako
    > faktyczne prowadzenie działalności gospodarczej?

    Jedna z definicji (ustawa o dg):

    "zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie,
    rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa,
    wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły."

    Druga z definicji (ustawa o pit):

    "działalność zarobkową (wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową; lub: polegającą
    na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż; lub: polegającą
    na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych), prowadzoną
    we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły,
    z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł
    wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9."

    Jest to jak widać trochę uznaniowa kwestia. Ale tak po prawdzie jeśli masz etat,
    to jedynym kosztem realnym prowadzonej DG jest konieczność zapłacenia dodatkowej
    składki zdrowotnej, z której większość i tak potem odliczysz od podatku
    dochodowego.

    Trzeba wprawdzie prowadzić KPiR i ew. podlegać pod VAT, ale przy małej działalności
    nie ma aż tak dużo biurokracji (zwłaszcza jak się wybierze rozliczenia kwartalne).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl