  • From: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Miejsce składania rozliczenia rocznego
    Date: Tue, 11 Apr 2006 21:09:12 +0200

> [...]
    > Niestety jeszcze nie przemeldowałem się do nowego miejsca zamieszkania, a
    > teraz przychodzi czas
    > rozliczenia rocznego..
    > I teraz moje pytanie - co mam teraz zrobić z miejscem rozliczenia
    rocznego,
    > tzn. czy mogę złożyć PIT tak jak dotychczas w moim rodzinnym mieście
    (adres
    > tego urzędu podany jest
    > w moim miejscu pracy itd.) czy też powinienem jeszcze teraz zmienić urząd
    > skarbowy i złożyć rozliczenie
    > roczne w Poznaniu?? (jeśli tak, to jak to należy sprawnie załatwić?)

    Zmienić mozesz...
    Instrukcję odnosnie miejsca składania masz zamieszczona w PIT-36 lub 37:
    Miejsce składania: Urząd Skarbowy według miejsca zamieszkania podatnika, a w
    przypadku...

    A gdzie mieszkasz, to zgłosiłeś Urzędowi w NIP-1 lub NIP-3. I wg mnie
    powinieneś złozyć w urzędzie właściwym dla miejsca zamieszkania zgłoszonym w
    w/w druku.

    > A przy okazji drugie pytanie - czy mogę skorzystać z ulgi internetowej,
    > jeśli internet mam podłączony w miejscu,
    > w którym nie jestem zameldowany?

    Art. 26, pkt 1.6a ustawy o PIT
    wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci internet
    w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w wysokości
    nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,

    masz napisane czarno na białym: w miejscu zamieszkania a miejscu
    zameldowania.

    Widze że dla Ciebie najprawdopodobniej jest to prawie to samo: adres
    zamieszkania i zameldowania. A są to 2 różne rzeczy i w US z reguły zawsze
    podajesz adres zamieszkania.

    --
    jacenty
    www.goldap.info.pl