  • 1. Data: 2006-04-11 17:59:01
    Temat: Miejsce składania rozliczenia rocznego
    Od: "Ulek" <q...@N...onet.pl>

    Witam,

    Jestem zameldowany w małym mieście, ale od jakiegoś czasu pracuję i mieszkam
    w Poznaniu
    (od połowy zeszłego roku w swoim mieszkaniu, na które będę chciał robić
    odliczenia w związku z remontem).
    Niestety jeszcze nie przemeldowałem się do nowego miejsca zamieszkania, a
    teraz przychodzi czas
    rozliczenia rocznego..

    I teraz moje pytanie - co mam teraz zrobić z miejscem rozliczenia rocznego,
    tzn. czy mogę złożyć PIT tak jak dotychczas w moim rodzinnym mieście (adres
    tego urzędu podany jest
    w moim miejscu pracy itd.) czy też powinienem jeszcze teraz zmienić urząd
    skarbowy i złożyć rozliczenie
    roczne w Poznaniu?? (jeśli tak, to jak to należy sprawnie załatwić?)

    A przy okazji drugie pytanie - czy mogę skorzystać z ulgi internetowej,
    jeśli internet mam podłączony w miejscu,
    w którym nie jestem zameldowany?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Maciej.

  • 2. Data: 2006-04-11 19:09:12
    Temat: Re: Miejsce składania rozliczenia rocznego
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

> [...]
    > skarbowy i złożyć rozliczenie
    > roczne w Poznaniu?? (jeśli tak, to jak to należy sprawnie załatwić?)

    Zmienić mozesz...
    Instrukcję odnosnie miejsca składania masz zamieszczona w PIT-36 lub 37:
    Miejsce składania: Urząd Skarbowy według miejsca zamieszkania podatnika, a w
    przypadku...

    A gdzie mieszkasz, to zgłosiłeś Urzędowi w NIP-1 lub NIP-3. I wg mnie
    powinieneś złozyć w urzędzie właściwym dla miejsca zamieszkania zgłoszonym w
    w/w druku.

    > A przy okazji drugie pytanie - czy mogę skorzystać z ulgi internetowej,
    > jeśli internet mam podłączony w miejscu,
    > w którym nie jestem zameldowany?

    Art. 26, pkt 1.6a ustawy o PIT
    wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci internet
    w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w wysokości
    nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,

    masz napisane czarno na białym: w miejscu zamieszkania a miejscu
    zameldowania.

    Widze że dla Ciebie najprawdopodobniej jest to prawie to samo: adres
    zamieszkania i zameldowania. A są to 2 różne rzeczy i w US z reguły zawsze
    podajesz adres zamieszkania.

    --
    jacenty
    www.goldap.info.pl

  • 3. Data: 2006-04-11 19:32:57
    Od: "Ulek" <q...@N...onet.pl>

> [...]
    >
    > A gdzie mieszkasz, to zgłosiłeś Urzędowi w NIP-1 lub NIP-3. I wg mnie
    > powinieneś złozyć w urzędzie właściwym dla miejsca zamieszkania zgłoszonym

    No właśnie problem polega na tym, że od początku moich rozliczeń właściwym
    urzędem
    był Urząd w miejscu zameldowania i nie składałem druków odnośnie zmiany
    miejsca
    zamieszkania.
    Chciałbym się teraz dowiedzieć jak lepiej postąpić - złożyć teraz odpowiedni
    druk i powodować
    potrzebę przesyłania wszystkich "papierów" po to, by złożyć rozliczenie w
    Pozananiu,
    czy na potrzeby tego rozliczenia nie mieszać już z miejscem zamieszkania i
    złożyć rozliczenie
    roczne w dotychczasowym Urzędzie Skarbowym.

> [...]
    > nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,
    >
    > masz napisane czarno na białym: w miejscu zamieszkania a miejscu

    Ok, czyli w przypadku kiedy nie będę przenosił się z rozliczeniem do Urzędu
    Skarbowego w Poznaniu,
    to nie będę mógł skorzystać z ulgi internetowej (czyli będę musiał
    utrzymywać, że mieszkanie w Poznaniu,
    w którym mam założony Internet nie jest moim miejscem zamieszkania..)

    Cały problem wynika niestety stąd, że nie złożyłem wcześniej w urzędzie
    NIP-1 (czy NIP-3) z aktualizacją
    adresu zamieszkania :(

    Czy mógłbym prosić o radę co zrobić z tym fantem? Wybrać wariant z
    nieprzenoszeniem się z poprzedniego Urzędu
    i zrezygnować z ulgi internetowej, czy próbować przenosić się z rozliczeniem
    rocznym do odpowiedniego Urzędu
    Skarbowego w Poznaniu?

    Pozdrawiam,
    Maciej.

  • 4. Data: 2006-04-11 21:49:32
    Temat: Re: Miejsce sk?adania rozliczenia rocznego
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Ulek <q...@n...onet.pl> wrote:

    > Czy móg?bym prosi? o rad? co zrobi? z tym fantem? Wybra? wariant z
    > nieprzenoszeniem si? z poprzedniego Urz?du
    > i zrezygnowa? z ulgi internetowej, czy próbowa? przenosi? si? z
    > rozliczeniem rocznym do odpowiedniego Urz?du Skarbowego w Poznaniu?

    Przenies sie, bo inaczej za rok znow nie bedziesz mogl odliczyc...

    a.