eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMiesięczne rozliczenie podatku [ryczałt] a kasa fiskalna › Re: Miesięczne rozliczenie podatku [ryczałt] a kasa fiskalna
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 6 Sep 2013 00:15:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Miesięczne rozliczenie podatku [ryczałt] a kasa fiskalna

    On Thu, 5 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]

    Sprzedaży w którym rozumieniu?

    Mi się obiło o oczy, że ktoś usiłował nie odpowiedzieć na
    pytanie, czy te paragony są obowiązkowe :)
    Osobna sprawa to faktycznie problem wynikły z przepisu, że
    paragon dokumentuje sprzedaż (IMO z tego powodu "nielegalne"
    są wszelkie zaczepki kontrolerów o to, że towar został
    dany klientowi do ręki przed paragonem).

    > Tylko kiedy nastąpiła sprzedaż?

    Sprzedaż W JAKIM ROZUMIENIU?
    "Sprzedaż w rozumieniu VAT" (a tego dotyczy kasa rejestrująca) nie
    pokrywa się ze "sprzedażą w rozumieniu KC"
    Ta druga sprowadza się do umowy, czyli ma miejsce przed czynnościami.
    Ta pierwsza sprowadza się w pierszym przybliżeniu do "wydania",
    co w kolejnym pierwszym odpowiada cywilnoprawnemu przeniesieniu
    posiadania, z zastrzeżeniem odrębnej regulacji dla sprzedaży
    wysyłkowej (wydanie dotyczy wydania podmiotowi dostarczającemu).

    > Bo przecież w momencie wpłynięcia kasy też niekoniecznie.
    > Bywa, że się wpłaca i czeka np. X dni aż sprzedawca
    > wyprodukuje/sprowadzi/etc. Więc w sumie tu też klienci popłacili kasę, ale
    > czekają aż GK wróci z urlopu i wygeneruje towar. Więc sprzedaż chyba się
    > dokonała we wrześniu dopiero, mimo wpłaty sierpniowej?

    Ale za to dla odmiany moment zaliczkowania również
    jest opodatkowany przez VAT.
    Przypominam (dla kolejnej odmiany), że pytałem czy istnieje
    obowiązek kasy rejestrującej i tego przypadku (zaliczkowania)
    pytanie RÓWNIEŻ dotyczy :)

    Tak konkretniej, stawiam pytanie czy aby wątek nie idzie
    w stronę szukania paranoi tam gdzie jej nie ma.

    pzdr, Gotfryd