  • 1. Data: 2013-09-02 21:53:17
    Temat: Miesięczne rozliczenie podatku [ryczałt] a kasa fiskalna
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    Witam,
    Mam takie pytanie: wyjechałem na urlop, w tym czasie w sklepie
    internetowym sprzedało się trochę towaru. Wróciłem już w następnym
    miesiącu. Jak mam zaksięgować sprzedaż za sierpień skoro paragony
    fiskalne będą już wystawione we wrześniu? Sprzedaż, czyli wpłynięcie
    pieniędzy za towar nastąpiło jednak w sierpniu.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2013-09-04 21:08:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Sep 2013, G.K. wrote:

> [...]
    > we wrześniu?
    > Sprzedaż, czyli wpłynięcie pieniędzy za towar nastąpiło jednak w sierpniu.

    Czy ten sklep internetowy nie zapewnia przypadkiem minimum pozwalającego
    na zwolnienie z obowiązku rejestracji?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-09-05 19:17:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.09.2013 21:53, G.K. pisze:
> [...]
    > fiskalne będą już wystawione we wrześniu? Sprzedaż, czyli wpłynięcie
    > pieniędzy za towar nastąpiło jednak w sierpniu.

    A to nie tak, że za moment sprzedaży uznaje się moment dostarczenia
    kupującemu? Coś mi się obiło o uszy, że tak jest i że te wszystkie
    paragony fiskalne wysyłane razem z towarem na Allegro są nielegalne...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2013-09-05 19:27:21
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > A to nie tak, że za moment sprzedaży uznaje się moment dostarczenia
    > kupującemu? Coś mi się obiło o uszy, że tak jest i że te wszystkie
    > paragony fiskalne wysyłane razem z towarem na Allegro są nielegalne...

    Może coś takiego uznaje się jak jest sprzedaż za pobraniem, ale przy
    płatności przelewem nie.

  • 5. Data: 2013-09-05 20:15:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.09.2013 19:27, cyklista pisze:

    > Może coś takiego uznaje się jak jest sprzedaż za pobraniem, ale przy
    > płatności przelewem nie.

    Tylko kiedy nastąpiła sprzedaż? Bo przecież w momencie wpłynięcia kasy
    też niekoniecznie. Bywa, że się wpłaca i czeka np. X dni aż sprzedawca
    wyprodukuje/sprowadzi/etc. Więc w sumie tu też klienci popłacili kasę,
    ale czekają aż GK wróci z urlopu i wygeneruje towar. Więc sprzedaż chyba
    się dokonała we wrześniu dopiero, mimo wpłaty sierpniowej?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2013-09-06 00:15:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]

    Sprzedaży w którym rozumieniu?

    Mi się obiło o oczy, że ktoś usiłował nie odpowiedzieć na
    pytanie, czy te paragony są obowiązkowe :)
    Osobna sprawa to faktycznie problem wynikły z przepisu, że
    paragon dokumentuje sprzedaż (IMO z tego powodu "nielegalne"
    są wszelkie zaczepki kontrolerów o to, że towar został
    dany klientowi do ręki przed paragonem).

    > Tylko kiedy nastąpiła sprzedaż?

    Sprzedaż W JAKIM ROZUMIENIU?
    "Sprzedaż w rozumieniu VAT" (a tego dotyczy kasa rejestrująca) nie
    pokrywa się ze "sprzedażą w rozumieniu KC"
    Ta druga sprowadza się do umowy, czyli ma miejsce przed czynnościami.
    Ta pierwsza sprowadza się w pierszym przybliżeniu do "wydania",
    co w kolejnym pierwszym odpowiada cywilnoprawnemu przeniesieniu
    posiadania, z zastrzeżeniem odrębnej regulacji dla sprzedaży
    wysyłkowej (wydanie dotyczy wydania podmiotowi dostarczającemu).

> [...]
    > czekają aż GK wróci z urlopu i wygeneruje towar. Więc sprzedaż chyba się
    > dokonała we wrześniu dopiero, mimo wpłaty sierpniowej?

    Ale za to dla odmiany moment zaliczkowania również
    jest opodatkowany przez VAT.
    Przypominam (dla kolejnej odmiany), że pytałem czy istnieje
    obowiązek kasy rejestrującej i tego przypadku (zaliczkowania)
    pytanie RÓWNIEŻ dotyczy :)

    Tak konkretniej, stawiam pytanie czy aby wątek nie idzie
    w stronę szukania paranoi tam gdzie jej nie ma.

    pzdr, Gotfryd