  • 1. Data: 2009-12-20 17:04:06
    Temat: Re: Mieszkanie -- czy zgłaszać darowiznę?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-20 16:57, MacAaron pisze:

    > Chciałbym się dowiedzieć, czy i jakie ewentualnie
    > przepisy podatkowe mają zastosowanie w tym przypadku. Czy mam zgłosić ten
    > zakup w urzędzie?

    W zasadzie możesz się spodziewać pytania skąd miałeś środki na kupno
    mieszkania.
    Jeżeli nie udowodnisz tego dorocznymi zeznaniami PIT to może być
    cienko. :(

    Nie prościej zgłosić ? To nic nie kosztuje.

    --
    spp

  • 2. Data: 2009-12-20 17:24:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-20 18:08, MacAaron pisze:

    > A nie będzie z tym problemu, jeśli nie ma żadnej umowy darowizny?
    > W momencie zakupu nie zdawałem sobie sprawy z istnienia formalności w tym
    > zakresie. Nie chcę się sam podkładać, jakby się okazało, że czegoś nie
    > dopilnowaliśmy.

    Jeżeli nie minęło 6 miesięcy to nie ma problemu, jeżeli tak - to ...
    niech ktoś bieglejszy się wypowie ale czuję kłopoty. :(

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-12-20 19:44:16
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Generalnie to notariusz zgłasza.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-12-20 21:27:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

> [...]
    > Jeżeli nie udowodnisz tego dorocznymi zeznaniami PIT to może być
    > cienko. :(
    >
    > Nie prościej zgłosić ? To nic nie kosztuje.

    Gdzies mi umknął początek wątku, ale zgaduję, że chodzi o mieszkanie w
    darowiźnie.
    Wszystko co notarialne nie trzeba zgłaszać.

  • 5. Data: 2009-12-21 05:20:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-20 22:27, witek pisze:

    > Gdzies mi umknął początek wątku, ale zgaduję, że chodzi o mieszkanie w
    > darowiźnie.
    > Wszystko co notarialne nie trzeba zgłaszać.

    Ale tam, prawdę mówiąc, formalnie nie było darowizny.
    Rodzice kupili mieszkanie na syna. Notariusz oczywiście zgłosi
    transakcję ale US może poprosić o udokumentowanie środków na jego zakup.

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-12-21 07:49:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-20 20:44, ąćęłńóśźż pisze:

    > Generalnie to notariusz zgłasza.

    Ale tylko transakcję kupna mieszkania. Wtedy US może zapytać skąd
    kupujący miał tyle pieniędzy.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-12-21 08:32:15