  • 1. Data: 2009-12-20 17:19:30
    Temat: Hazard a firma za granicą
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    O ile mi wiadomo to od 01.01.2010 w Polsce gra w pokera jest
    nielegalna.
    Załóżmy, że jest taka sytuacja - mam zarejestrowaną firmę na Cyprze,
    osiągam przychody z gry w pokera i płacę od nich podatki na Cyprze.
    Prawo Cypryjskie nie zabrania gry w pokera.
    Wobec tego, czy jako firma na Cyprze podlegam prawu Cypryjskiemu, czy
    Polskiemu? Czy grając w pokera jako firma złamię prawo, czy nie?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
    http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

  • 2. Data: 2009-12-21 09:40:30
    Temat: Re: Hazard a firma za granicą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Dec 2009, Rafał K. wrote:

    > Wobec tego, czy jako firma na Cyprze podlegam prawu Cypryjskiemu, czy
    > Polskiemu? Czy grając w pokera jako firma złamię prawo, czy nie?

    "Firmowość" nie ma nic do rzeczy.

    Udział w grze bierze osoba fizyczna, jeśli byłaby objęta zakazem
    udziału w takiej grze, to bez znaczenia jest, czy występuje
    w roli "osoby niegospodarczej", właściciela DG czy prezesa spółki.
    Tłumacząc na polski: jak będąc prezesem kogoś zabijesz "dla dobra
    firmy", to pójdziesz siedzieć jako Ty, nie jako firma lub jako
    prezes. Tak samo nikt nie pyta kierowcy ciężarówki, czy łamie
    przepisy w celach osobistych (aby zdążyć na czas na mecz) czy
    "dla dobra firmy" - karany jest za przekroczenie przepisu i basta.

    A do kwestii czy i jak określone "granie za granicą" ma być
    karalne się nie wtykam, bo nie wnikałem (IMO: goto -> .prawo
    bez .podatki).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-12-21 12:18:21
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 21 Gru, 10:40, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > przepisy w celach osobistych (aby zdążyć na czas na mecz) czy
    > "dla dobra firmy" - karany jest za przekroczenie przepisu i basta.

    Taki sam przykład z zabijaniem dał mi mój Brat, kiedy z nim
    rozmawiałem na ten temat :)
    Tyle, że ja wciąż mam wątpliwość, bo gra w pokera to nie to samo co
    zabijanie :)
    Wydaje mi się, że istotą problemu jest to, jakie prawo określa zakaz
    gry w pokera?
    Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że morderstwo podlega pod
    prawo karne, a np. płacenie/nie płacenie podatków pod prawo podatkowe/
    finansowe.

    Jeżeli np. założę firmę na Cyprze to wobec tego nie muszę już płacić
    podatków w Polsce, polski Urząd Skarbowy nie może chyba skontrolować
    mojej firmy - właśnie dlatego, że jako firma na Cyprze nie podlegam
    polskiemu prawu finansowemu/podatkowemu. Natomiast jako osoba nadal
    podlegam polskiemu prawu karnemu, wobec tego za morderstwo byłbym
    ukarany przez polskie prawo. Czy do tej pory dobrze to rozumiem?

    Kluczowe jest pytanie, czy w Polsce zakaz gry w pokera jest określony
    przez prawo karne? Bo jeśli tak, to rzeczywiście nawet założenie firmy
    na Cyprze nie zwalnia mnie od odpowiedzialności karnej za grę w
    Pokera.

  • 4. Data: 2009-12-23 21:06:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Dec 2009, Rafał K. wrote:

    > Taki sam przykład z zabijaniem dał mi mój Brat, kiedy z nim
    > rozmawiałem na ten temat :)

    :)
    Może być tylko przekraczanie prędkości przez kierowcę.

> [...]
    > Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że morderstwo podlega pod
    > prawo karne, a np. płacenie/nie płacenie podatków pod prawo podatkowe/

    Zakaz gry w pokera to pod które będzie podlegał, jak myślisz?
    BTW: A KKS opisuje jakie prawo?
    (kary administracyjne to jedno, a czyny karalne to drugie)

> [...]
    > mojej firmy - właśnie dlatego, że jako firma na Cyprze nie podlegam
    > polskiemu prawu finansowemu/podatkowemu.

    Jeśli ta firma ma postać DG osoby fizycznej, to przeszkodą w kontroli
    jest wyłącznie niemożliwość fizyczna ;), zaś *formalnie* opodatkowaniu
    podlegasz, zaś przykład Cypru jest o tyle wyjątkowy, że o ile
    podobnie jak z wieloma innymi krajami jest zawarta umowa o unikaniu
    podwójnego opodatkowania, o tyle anglojęzyczna wersja tej umowy
    jest korzystna dla polskiego podatnika - ktoś się widać o to
    postarał :>
    Inaczej mówiąc, jeśli mieszkasz w Polsce, to z okazji dochodów
    na Cyprze jak najbardziej podlegasz polskiemu prawu podatkowemu
    i potencjalnej możliwości kontroli, tylko po co US ma się
    wysilać, skoro wywalczy z tego zero złotych podatku...

    > Natomiast jako osoba nadal
    > podlegam polskiemu prawu karnemu, wobec tego za morderstwo byłbym
    > ukarany przez polskie prawo. Czy do tej pory dobrze to rozumiem?

    Przyjmij, że "zakaz gry" będzie właśnie w prawie karnym.

    Dochodzi jeszcze jedna sprawa: jaki jest ZASIĘG tego prawa.
    Inaczej mówiąc, *kto* i *kiedy* podpada pod ukaranie.
    Celem przemyślenia:
    - za wielożeństwo nie będzie karany np. obywatel Arabii, mimo
    że przyjechał do Polski i mimo że jedną z jego żon jest Polka
    - za oszustwo podatkowe w kraju, z którym .pl nie podpisała
    stosownej umowy, nie będzie w .pl karany ani Polak ani
    ichni obywatel (bo nie złamał *polskich* przepisów)
    - za wciąganie marihuany w kraju w którym to jest dozwolone
    nie będzie karany również Polak.

    Przepis o morderstwie zawiera zapis: "kto zabija człowieka".
    Podlega więc *każdy*, kto dopuścił się morderstwa, bez względu
    na to *gdzie* zabił. Oczywiście może być wyłączona karalność
    (niepoczytalność itede), ale "podleganie" jest.
    Dla odmiany przepis o przekraczaniu prędkości dotyczy:
    - dróg publicznych
    - z definicji określonych w Polsce.

    Ścigant, który przekroczył prędkość w Czechach, nie będzie
    więc ścigany przez *polskie* prawo.

    > Kluczowe jest pytanie, czy w Polsce zakaz gry w pokera jest określony
    > przez prawo karne?

    IMO - nie tak.
    Istotne jest, jak on literalnie brzmi, a przez to jak określa
    "zasięg przestępstwa".

    pzdr, Gotfryd