  • Data: 2009-04-17 12:12:35
    Temat: Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek pisze:

    > Przywołując uparcie sentecje wyroków sądowych :-P
    > Ale to pewnie dlatego, że conjamniej niektórzy z nich (me) mają złe
    > charaktery.

    Tylko że przywoływany wyrok został oparty na tym, że delikwent nie miał
    wnip wpisanych do ewidencji, a ja usiłuję dociec, czy istnieją prawne
    przeszkody do wpisania wnip wytworzonych we własnym zakresie.
    To że głównym celem i sensem istnienia ewidencji jest umożliwienie
    amortyzacji, nie znaczy przecież, że zabronione jest wpisywanie pozycji,
    które amortyzowane nie będą.
    Chociażby art. 22c:
    "Amortyzacji nie podlegają:
    1) grunty i prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    - zwane odpowiednio środkami trwałymi lub wartościami niematerialnymi i
    prawnymi."

    Skoro nie pdlegają amortyzacji, a sam ustawodawca nazywa je wnip, czemu
    nie może istnieć ich ewidencja, chociażby tylko po to, by podatnik sam
    wiedział co posiada? :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl