    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Date: Fri, 08 May 2009 15:33:20 +0200
    Sender: g...@b...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Zdaje się że umknął nam tutaj jeden szczegół.
    > Art. 14.2.1.c updof mówi tylko o zbyciu WNiP.
    > Czyli udzielanie licencji na soft który mamy w ESTiWNiP
    > też podpada pod art. 18 i przychody z praw majątkowych!?

    niekoniecznie dotyczące licencji, ale również praw majątkowych. Mi
    wychodzi, że jednak sprzedaż licencji może być działalnością gospodarczą

    - Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
    z dnia 4 marca 2004 r.
    III SA 1056/2002
    Organy podatkowe nie mogą kwalifikować przychodów osoby fizycznej z
    tytułu obrotu wierzytelnościami do źródła przychodów wymienionego w art.
    10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od
    osób fizycznych (Dz. U. 1993 r. Nr 90 poz. 416 ze zm.) - przychody z
    praw majątkowych, jeżeli działalność podatnika w zakresie obrotu
    wierzytelnościami:

    - ma charakter działalności handlowej,

    - prowadzona jest w celach zarobkowych,

    - prowadzona jest na własny rachunek podatnika,

    - ma stały zawodowy charakter,

    - podejmowane w jej ramach działania są powtarzalne, podporządkowane
    zasadzie racjonalnego gospodarowania i powodują udział podatnika w
    obrocie gospodarczym.

    O zaliczeniu przychodów ze sprzedaży wierzytelności do źródła
    przychodów, jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza, decyduje
    przede wszystkim zamiar podmiotu dokonującego skupu i sprzedaży
    wierzytelności, aby czynność tę wykonywać w sposób częstotliwy.

    g.