    From: "jB" <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moja pierwsza firma
    Date: Mon, 24 Oct 2005 10:18:37 +0200

    In news:dji488$d4h$1@opal.futuro.pl,
    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> typed:

    | Spis z natury na otwarcie DG dotyczy tylko towarów handlowych. Środek

    Ok. Rozumiem.

    | trwały wpisujesz do Ewidencji Środków Trwałych. Rozumiem, że brat ci
    | ten notebook podarował lub sprzedał. Zapłaciliście od tego podatek?
    | Masz jakąś umowę na piśmie?. Bez odpowiedzi na te pytania trudno coś
    | skomentować. Teoretycznie masz 2 możliwości wyceny.

    Na razie nie bylo zadnych krokow w te strone. Do domu byl po prostu
    potrzebny kolejny komputer i zdecydowalismy sie na notebooka. Wyszlo akurat
    tak, ze jest on na brata. Poniewaz faktycznie 99% czasu jest w moich rekach
    wiec najlepiej bedzie spisac umowe darownizny albo nawet sprzedazy? Poniewaz
    brat nie prowadzi dzialalnosci wiec chyba nie moze mi go sprzedac tylko
    "przekazac" na pismie. Tak?

    | 1. wg ceny z dokumentu nabycia (ale nabycia przez ciebie a nie brata)
    | bez uwzględniania zużycia. Ja tych przepisów nie pisałem, ale
    | teoretycznie 10-letni komputer nadal możesz wycenić wg ceny nabycia.

    | 2. jeśli metody 1 nie można zastosować to wg własnej wyceny wg cen z
    | grudnia roku przed przeznazceniem do DG z uwzględnieniem zużycia.
    | Wartość w obu wypadkach bierzesz brutto. Jeśli >= 3500 to amortyzujesz
    | przez odpowiedni czas (zazwyczaj wychodzi 20 miesięcy). Jeśli < 3500
    | to amortyzujesz jednorazowo

    Na dzien dzisiejszy jego wartosc rynkowa jest duzo ponizej 3500 wiec
    teoretycznie wg tego co napisales moglbym go amortyzowac jednorazowo.

    --
    jB