  • 1. Data: 2006-02-23 14:41:18
    Temat: Moje biuro rach. wymyśliło, że piszemy stawkę VAT kraju nabywcy
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    Ostatnio rozmawialiśmy dużo na grupie na temat faktur za usługi dla
    odbiorców z krajów UE. Chodziło w szczególności o usługi, które na mocy art.
    27 ust. 3 i 4 ustawy są uznawane za świadczone na terytorium odbiorcy.
    Zastanawialiśmy się, czy pisać NP, czy w ogóle nic.

    I wiecie co wymyśliło dzisiaj moje biuro rachunkowe?
    Że mam wystawić najnormalniejszą w świecie fakturę VAT, na której wpiszę
    stawkę VAT obowiązującą w kraju nabywcy ...

  • 2. Data: 2006-02-23 15:26:10
    Od: "ShadowFiend" <g...@o...pl>

    > I wiecie co wymyśliło dzisiaj moje biuro rachunkowe?
    > Że mam wystawić najnormalniejszą w świecie fakturę VAT, na której wpiszę
    > stawkę VAT obowiązującą w kraju nabywcy ...
    Bah.... i co? może jeszcze oni zapłacą TOBIE ten VAT, a TY go odprowadzisz
    do ICH odpowiednika urzędu skarbowego?
    Bzdura!

  • 3. Data: 2006-02-23 22:10:55
    Temat: Re: Moje biuro rach. wymy??????????????????????????????????????????
    Od: t <a...@g...pl>

    Roman wrote:
    > Ostatnio rozmawiali?my du?o na grupie na temat faktur za us?ugi dla
    > odbiorc?w z kraj?w UE. Chodzi?o w szczeg?lno?ci o us?ugi, kt?re na mocy art.
    > 27 ust. 3 i 4 ustawy s? uznawane za ?wiadczone na terytorium odbiorcy.
    > Zastanawiali?my si?, czy pisa? NP, czy w og?le nic.
    >
    > I wiecie co wymy?li?o dzisiaj moje biuro rachunkowe?
    > ?e mam wystawi? najnormalniejsz? w ?wiecie faktur? VAT, na kt?rej wpisz?
    > stawk? VAT obowi?zuj?c? w kraju nabywcy ...

    To nie przelewki, jak dostaniesz pare batow od skarbowki przez waletow
    z biura to sam dojdziesz do tych wnioskow, lepiej szybciej przeciwdzialac.

  • 4. Data: 2006-02-25 13:23:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006, Roman wrote:

    > I wiecie co wymyśliło dzisiaj moje biuro rachunkowe?
    > Że mam wystawić najnormalniejszą w świecie fakturę VAT, na której wpiszę
    > stawkę VAT obowiązującą w kraju nabywcy ...

    No to będziesz musiał ten VAT odprowadzić do US.
    +++
    Art. 108.
    1. W przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna
    niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi
    fakturę, w której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana
    do jego zapłaty.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-25 17:51:16
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

> [...]
    > niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi
    > fakturę, w której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana

    Dzięki. Ja to napisałem tylko tak, żeby się pożalić. Bo na grupie było już
    jak należy to rozliczać.

  • 6. Data: 2006-02-28 11:32:03
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Roman" <R...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki. Ja to napisałem tylko tak, żeby się pożalić. Bo na grupie było już
    > jak należy to rozliczać.
    Takie informacje powinni czytać wszyscy, którym się wydaje, że oddając swoje
    sprawy do prowadzenia przez biuro zyskują święty spokój :))).
    Graszka.

  • 7. Data: 2006-02-28 19:17:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Feb 2006, Roman wrote:

    > Dzięki. Ja to napisałem tylko tak, żeby się pożalić.

    Ależ obiema ręcami wyrażam wdzięczność - z uzasadnienia podanego
    przez Graszkę :)
    W sumie podstawę prawną (wydawałoby się że biuro podatkowe powinną
    ją znać) podałem tak dla porządku :) (i na wypadek jakbyś miał
    zamiar kogoś w tym biurze "ustawić")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)