  • Data: 2003-05-07 21:07:28
    Temat: Re: Moment sprzedazy przy wysylce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 May 2003, BaLab wrote:
    [...]
    >+ > Czy można refakturować usługi bez faktury?

    Osobiście mam wątpliwości.

    >+ Wogóle zacznijmy od tego, że sama idea refakturowania opiera się na pismach
    >+ różnych podsekretarzy departamentów Ministerstwa Finansów i nie ma podstaw
    >+ w ustawach podatkowych.

    Sprzeciw.
    Stwierdzenie że "nie da się wywieść" to jest dość mocne stwierdzenie,
    i niniejszym zarzuciłeś "podsekretarzom" naruszenie Konstytucji :)
    A są takie "ulubione" wyroki SN z uzasadnieniem "jak to *oczywiście*
    należy dokonywać interpretacji prawa w .pl".
    Mam gdzieś wyroki, zarówno NSA["skład siedmiu"] jak i SN - które
    jednoznacznie dokonują wykładni o dopuszczalności refakturowania,
    pod warunkiem zachowania stosiku warunków (m.in. właśnie niedoli-
    czanie prowizji, rozliczenie w oparciu o pomiar [przy odsprzedaży
    częsciowej] itp.).
    I co najmniej jeden znich (nie pamiętam - czy bardziej chodziło
    o samą refakturę, czy o możliwość refakturowania towarów lub usług
    do których sprzedaży dany podatnik *nie jest uprawniony* - np.
    oakcyzowane[energia elektryczna !], wymagające koncesji[telefon] itp)
    był odpowiedzią na tzw. "zapytanie prawne". Znaczy: mimo że w .pl
    nie ma precedensów, jest to wskazówka interpretacyjna dla innych
    sądów. To samo dotyczy wyroków lub odpowiedzi "składu 7" NSA
    (skład rozszerzony orzeka jeśli są wątpliwości interpretacyjne,
    właśnie w celu "wypracowania orzecznictwa").
    Ale mam za duży dysk żeby toto szybko znaleźć ;>
    Niemniej chyba kiedyś go już zapodawałem ;) (znaczy: jak ktoś chce
    pogooglować....)

    >+ http://firma.onet.pl/1282,1103157,poradnik.html

    Popatrz na sam dół - "uchwała SN". To nie jest dywagacja urzędnika
    w MF a obowiązująca w .pl wykładnia !! Znaczy: jeśli *my* nie
    umiemy czegoś w ustawie znaleść, to właśnie SN nas uświadamia
    że ciency jesteśmy bo on to tak widzi :)

    >+ Poza tym, przy PP masz stawkę "zwolnione" co komplikuje rozliczenia Vatu

    To się zgadza, dlatego z braku faktur VAT od PP koncepcja mi się
    nie podoba :[
    O ile pamiętam było kilka razy na grupie - zdaje się że na ogół
    opinie były w kierunku "trudno, doliczyć VAT".

    pozdrowienia, Gotfryd