  • 21. Data: 2003-02-26 20:10:17
    Temat: Re: Monitor jak zaksięgować?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ No toś fajnie wydedukował, ino zapomniałeś dodać że tylko zimą, bo na
    >+ lato się odłącza,a coś o tym "odłączaniu" zdaje się jest w przepisach.

    :)
    Jest. O "trwałym odłączaniu". Nie wiem na czym polega "trwałe
    odłączenie" np. drukarki :>, więc podejrzewam że chodzi o "trwałe
    odłączenie księgowe" :]
    Swoją drogą - ciekawie wyszło, interesujące czy jakiś US wpadnie
    na pomysł żeby się przyczepić i co NSA zrobi z "trwałym odłączeniem
    opony" :)

    >+ Zaraz popatrzę.

    Art.22g.20.
    Zupełnie bez sensu że nie ma wzmianki o limicie 3500zł: formalnie
    trwale odłączając modem za 50zł należałoby go 'wypapierować' :[

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2003-02-27 16:12:08
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news chwycił(a) pióro i napisał(a):

    > Jest. O "trwałym odłączaniu". Nie wiem na czym polega "trwałe
    > odłączenie" np. drukarki

    Kabelek ciach i już :-)))

    > Swoją drogą - ciekawie wyszło, interesujące czy jakiś US wpadnie
    > na pomysł żeby się przyczepić i co NSA zrobi z "trwałym odłączeniem
    > opony" :)

    A jak będzie na feldze to jeszcze ciekawiej wygląda.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 23. Data: 2003-02-27 20:28:58
    Temat: OT: Monitor jak zaksięgować?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2003, Jacek wrote:

> [...]
    >+
    >+ > Jest. O "trwałym odłączaniu". Nie wiem na czym polega "trwałe

    Yyyypppp... Mam złe skojarzenia: w firmie w której pracowałem
    dwa razy była kradzież "na rympał". No i później właśnie
    tak potraktowane kabelki (od monitorów, na przykład) trzeba
    było lutować... :(

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2003-02-28 11:32:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik news"[...]

    > Nie licz że spróbujemy się dostosować :)

    Jakzez bym smial...
    > [...]
    >
    > "Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku..."
    > Przyjmujemy przez aklamację, kto przeciw ??

    > No tu już się nie zgadzamy.

    Ja sie nie zgadzasz, to napisz DLACZEGO...

    > Zastrzegam że z końcówki cytowanego (twojego) posta wynika już
    > powoli co innego, ale to co napisałeś powyżej jest oczywiste:
    > uważasz że zakup częsci <3,5kzł *nie jest* ulepszeniem. Uważasz
    > bezwarunkowo, bo dotąd tak pisałeś :[
    >
    > Sprawdź twój post w którym "zaatakowałeś" Martę ! Wyraźnie
    > nie spodobała ci się "suma" (bezwarunkowa), żądałeś "jednostkowego
    > kosztu".

    Ja nic nie zadalem, proponowalem, by DOKLADNE przecytac
    OD POCZATKU...

    > Jedziemy z tekstem:
    >
    > "powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie,"
    >
    > ...czyli *całą sumę*,
    >
    > "w tym także o wydatki na nabycie części [...] których jednostkowa
    > cena nabycia przekracza 3500 zł"
    >
    > Słowa "w tym" a (niezależnie) "także" jak na mój gust wyraźnie
    > wskazują, iż chodzi o zapobieżenie *wyłączeniu* z "ulepszeń"
    > takich zakupów, które można by uznać za samodzielne ŚT.

    Czyli rozumujac w ten sposob DOTAD kazda "duperela" powinna
    BYLA zwiekszac wartosc ST - prawda?

    DOTAD fragment ten interpretowany byl jednoznacznie.
    Czesci skladowe i peryferyjne o cenie jednostkowej
    ponizej 3 500 sa KUP.

    Tak wiec TU jest zrodlo sporu.
    Czy drugie zdanie ZMIENILO znaczenie pierwszego ?

    > Dalej: "ŚT uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków[...]przekracza
    > 3500 zł".
    >
    > Mówiąc krótko: jeśli mniej, to można uznać za KUP. Ale *jeśli
    > suma* jest mniejsza niż 3,5kzł, nie pojedyncze ulepszenie !

    Wlasnie jesli SUMA WYDATKOW..

    W dotychczasowym stanie prawnym zakup np Instalacji gazowej
    za 2 500 PLN byl KUP ale NIE BYLO PODSTAW
    uznac za KUP kosztu montazu 500 PLN.

    > Pomijam kwestię logiki, bo jej w przepisach nie sposób szukać,
    > ale jak mogłaby mieć znaczenie suma wydatków jeśli *każdy element*
    > brany pod uwagę (przy ulepszeniu) musiałby mieć ponad 3500 zł
    > wartości ??

    W bardzo prosty sposob...
    Kupijesz super karte do PC (pomiarowa) za 3600
    i zlecasz zainstalowanie - 500 PLN.

    Suma wydatkow jest 4 100
    bo 500 niejest "elementem ... o cenie zakupu ponizej 3 500".

    Ktos inny kupuje karte tansza za 3 400 (jest ponizej)...
    i tez placi 500 za montarz.
    wiec ma sume wydatkow "na ulepszenie" 500,
    a poniewaz suma jest za mala wiec srodek niejest ulepszony...

    > To się zgadza. Ale wszystko co pisałeś poprzednio odczytywałem
    > z wyraźnym naciskiem na "nie liczą się części <3,5kzł" !

    Bo JA TAK rozumie TRESC przepisu...

    > ...dopóki nie przekroczysz łącznie 3500 zł. Wtedy ni z gruszki ni
    > z pietruszki owe "nieulepszenia" stają się ulepszeniem,

    Przeceiz to nieuniknione.
    Wydajesz na ulepszenie 2000 a popol roku drugie dwa...

    >i nawet
    > nie wiadomo czy zastosować art. 22e...

    To problem interpretacji. Ustawdawca nie napisal co zrobic,
    gdy kros na poczatku roku dal w KUP 2 000 "wydatkow na ulepszenie".
    a potem dal pod konec roku drugie dwa...
    Nieprzewidzial za to zadnej sankcji, wiec sadze, ze po prostu
    powinno sie w dniu "przekroczenia" zmniejszyc koszty i zwiekszyc
    wartosc ST
    > [...]
    >
    > IMHO - w przypadku o który pytał ktoś w zeszłym roku, kupując
    > 4 opony zimowe (nie na wymianę !) po 1400 zł to *wtedy* to ulepszenie
    > nie było, a *teraz* już jest.

    A na jakiej podstawie ?

    > Rozumiem że ciebie nie przekonam :), *bądź* że uważasz tak samo
    > tylko nie wiedzieć czemu wypisujesz wielkim krzykiem "CENA
    > JEDNOSTKOWA" - nie dopisując *żadnych* zastrzeżeń !

    Bo w paragrafie nie ma zastrzezen.

    Jest
    "czym jest ulepszenie"
    "wydatek na ulepszenie",
    "suma wydatkow na ulepszenie"
    "skladnik majatku ulepszony".

    Wg mnie paragraf mowi o tym czym NIE JEST "wydatek na ulepszenie"
    bez zadnych zastrzezen - zakup czesci skladowych lub peryferyjnych
    ktorych cena jednostkowa nieprzekracza 3 500

    "skladnik majatku jest ulepszony" jesli suma "wydatkow na ulepszenie"
    przekroczy 3 500.
    o tyle.

    Zwroc uwage, ze aby osiagnac to co jest agodne z twoja interpretacja
    wystarczylo napisac:

    Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku. przebudowy, rozbudowy [...]
    i suma wydatkow na ulepszenie, w tym zakup czasci skladowych i
    peryferyjnych,
    przekroczyla w danym roku 3 500, wydatki te powiekszaja wartosc poczatkowa
    ST.

    W zwiazku z tym poslugujac sie logika, ktora rzeczywiscie w podatkach czesto
    zawodzi
    wnioskuje, ze intencja ustawodawcy bylo to iz wydatki, "na ulepszenie" nie
    powiekszaly
    wartosci ST (mimo ze nie sa zakupem czesci skladowych i peryferyjnych)
    o ile ich sumanie przekroczyla 3500.

> [...]
    > poczekać. Deserem jest oczywiście sentencja apelacji od wyroku,
    > bo to sądy rozstrzygają o interpretacji ustaw jak mocno
    > niepolska by ona była... :)
    > OT: Sugeruję że np. uzasadnienie do nieuznawania drukarki za ŚT wg
    > *starej* ustawy mnie nie przekonywało - ale cóż robić, sądy
    > przyjmowały (jednolicie) taką wykładnię. [\OT]
    > I *uważam*, że wg nowej treści zakup w jednym roku drukarki
    > za 1500zł, skanera za 800 zł 2 dodatkowych HDD (na RAIDa :))
    > po 800zł już się na "ulepszenie" załapie :(

    > Chwila, przecież poprzednio pisałeś co innego: że *jednostkowy*

    ta stowka nie jest ZAKUPEM ELEMENTOW skladowych....

    No to fajnie...

    Boguslaw

  • 25. Data: 2003-02-28 21:10:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > No tu już się nie zgadzamy.
    >+
    >+ Ja sie nie zgadzasz, to napisz DLACZEGO...

    Dlatego że ustawodawca napisał: "w tym także". Czyli wymóg
    ceny jednostkowej *nie jest* obowiązujący w przypadku
    przekroczenia łącznej kwoty ulepszeń 3500zł/rok.
    Inaczej czytamy ten sam tekst :)

    [...]
> [...]
    >+
    >+ Czyli rozumujac w ten sposob DOTAD kazda "duperela" powinna

    Nie, bo zdanie drugie stawia warunek wykluczający: kwota
    "zbiera się", ale o ile nie przekroczy 3500 (ze zdania
    drugiego) to nie uważamy tego za ulepszenie podwyższające
    wartość początkową.

> [...]
    >+
    >+ Tak wiec TU jest zrodlo sporu.
    >+ Czy drugie zdanie ZMIENILO znaczenie pierwszego ?

    IMHO nie - zdanie drugie wprowadziło *nowy* warunek, który
    IMO jest sumą logiczną (jeśli suma kwot wydanych w roku
    przekracza 3,5kzł to *również* jest to ulepszenie).

    [...]
    >+ > Mówiąc krótko: jeśli mniej, to można uznać za KUP. Ale *jeśli
    >+ > suma* jest mniejsza niż 3,5kzł, nie pojedyncze ulepszenie !
    >+
    >+ Wlasnie jesli SUMA WYDATKOW..

    ...w roku. A nie dotyczących jednego elementu, IM*H*O.

    >+ W dotychczasowym stanie prawnym zakup np Instalacji gazowej
    >+ za 2 500 PLN byl KUP ale NIE BYLO PODSTAW
    >+ uznac za KUP kosztu montazu 500 PLN.

    Przyznam że w ten sposób na sprawę nie patrzyłem, uczy się
    człowiek czas cały :)
    Niemniej wytłumacz mi drobny dysonans: w zdaniu pierwszym
    jest "jednostkowo 3,5kzł". Przyjmując że twoja interpretacja
    jest jedynie prawidłowa (tj. wyklucza to co mówię o sumie
    wydatków - *nawet jeśli są to wyłącznie elemety jednostkowo
    <3,5kzł)) - to jak się ma ww. koszt 500 montażu do
    określenia "rocznie" ???
    Elementy mam liczyć "każdy osobno" (bo tak rozumiem
    twoje stanowisko), ale przy montażach mam udawać że
    określenia "w roku" to nie widzę ??
    [...]
    >+ Ktos inny kupuje karte tansza za 3 400 (jest ponizej)...
    >+ i tez placi 500 za montarz.
    >+ wiec ma sume wydatkow "na ulepszenie" 500,
    >+ a poniewaz suma jest za mala wiec srodek niejest ulepszony...

    No dobrze.
    Kupuję dwie karty po 3100zł, każda z montażem za 300zł.
    Wytłumacz mi co robi określenia "w danym roku podatkowym
    przekracza 3500zł" w kontekście przykładu.
    Jeśli mi powiesz że *każdy* element (z montażem) ma mieć
    >3,5kzł to gdzie logika, nakazująca *cokolwiek* liczyć
    "w roku" ???

    [...]
    >+ > To się zgadza. Ale wszystko co pisałeś poprzednio odczytywałem
    >+ > z wyraźnym naciskiem na "nie liczą się części <3,5kzł" !
    >+
    >+ Bo JA TAK rozumie TRESC przepisu...

    Rozumiem, przyjąłem, podpisuję protokół rozbieżności :)
    Natomiast ponawiam wezwanie: z chęcią poczytam co inni sądzą
    o wykładni "nowego" przepisu :)

    [...]
> [...]
    >+
    >+ Przeceiz to nieuniknione.
    >+ Wydajesz na ulepszenie 2000 a popol roku drugie dwa...

    Możesz w końcu ustalić czy ty wymagasz w końcu aby każde
    "ulepszenie" *z osobna* miało >3,5 kzł, czy jednak *łącznie* ??
    Bo napisałeś znowu że "łącznie" i już nie wiem co myśleć :[

    [...]
    >+ > IMHO - w przypadku o który pytał ktoś w zeszłym roku, kupując
    >+ > 4 opony zimowe (nie na wymianę !) po 1400 zł to *wtedy* to ulepszenie
> [...]

    Popatrz na twóje poprzednie zdanie (że nieuniknione, bo wydajesz
    2kzł i znowu 2 kzł). IMHO wydajewsz 5800zł więc jest to ulepszenie.
    I nieważne czy te opony nabywasz naraz czy "2+2".

> [...]
    >+ > tylko nie wiedzieć czemu wypisujesz wielkim krzykiem "CENA
    >+ > JEDNOSTKOWA" - nie dopisując *żadnych* zastrzeżeń !

    Przyjąłem, nie zostałem przekonany :)

    [...]
    >+ Wg mnie paragraf mowi o tym czym NIE JEST "wydatek na ulepszenie"
    >+ bez zadnych zastrzezen - zakup czesci skladowych lub peryferyjnych
    >+ ktorych cena jednostkowa nieprzekracza 3 500

    Znaczy, sugerujesz że przepis został celowo skonstruowany tak
    żeby zakup w peryferii za 3400 i montaż za 200zł musiałby być
    zrobione w różnych latach podatkowych, aby nie powodować
    "ulepszenia" :) ?
    [...]
    >+ Zwroc uwage, ze aby osiagnac to co jest agodne z twoja interpretacja
    >+ wystarczylo napisac:

    Zgoda. Ale to by każdy zrozumiał, więc za bardzo odstawałoby
    poziomem od reszty przepisów ;> !

    [...]
    >+ ta stowka nie jest ZAKUPEM ELEMENTOW skladowych....

    Przyznam że ten składnik rozumowania (o zaliczeniu usług do
    ulepszenia) mi wyłożyłeś, tylko ciekaw jestem twojej opinii
    dla mojego przykładu :) (suma kosztów dla jednostkowego elementu
    nie przekracza 3,5 kzł, ale każdy element z kosztem *w roku*
    [czyli dwoma montażami] - przekracza) :)
    [...]
    >+ > No to tu się zgadzamy :)
    >+
    >+ No to fajnie...

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2003-03-01 10:56:04
    Temat: Re: VAT na usługi projektowe
    Od: "Stefan Nos" <t...@N...gazeta.pl>

    Dzięki, ale proszę zauważyć, że usługi w ogóle wyleciały z załącznika, a
    pojawiły się w to miejsce tylko roboty ogólnobudowlane zwiazane z budową
    dróg...
    Jeśli chodzi o MF, to dzielnie stoi na stanowisku, że bedzie 22%, co też jest
    na ich stronie w gorących pytaniach. Problem, który staram się rozwiązać jest
    głębszej tedy natury. Gdyby przyjąć, że klauzule gwarancyjne z art. 5 i 6
    ustawy nowelizacyjnej dotyczą tylko i wyłącznie "tłumaczenia" języków SWW i
    KU, to doszłoby do sytuacji, w której cel ustawy zostałby wypaczony poprzez
    wprowadzenie zmian w opodatkowaniu niezależnie od symbolu. Sprawa jest zaś o
    tyle ciekawa, że usługi projektowe i pod rządami starej ustawy, co do zasady,
    były obłożone stawką 22%. Usługi związane z drogami były podane bez symboli
    statystycznych, a zatem na fakturze konieczny był opis. Skoro zaś obecnie
    zawężono jakby zakres podając PKWiU na roboty, to praktycznym problemem staję
    się również sposób wystawienia faktury.

  • 27. Data: 2003-03-01 11:01:02
    Od: "Stefan Nos" <t...@N...gazeta.pl>

    Agata <s...@o...pl> napisał(a):

    > A tyle z gazety prawnej:
    >
    > Ulepszenie środka trwałego

    Przepraszam, ale poprzednie re mi się klikło nie tu.
    Niemniej jednak cytat z GP zamieszoczny przez Agatę wyczerpuje myślę cały ten
    wątek i wyjaśnia do imentu, tak poruszającą ;) skądinąd grupę kwestię.
    Podobne wyjaśnienia są też zawarte w "Dobrej Firmie" 31-12-2002/01-01-2003.

    Nos

  • 28. Data: 2003-03-01 11:34:39
    Od: "Stefan Nos" <t...@N...gazeta.pl>

    Agata <s...@o...pl> napisał(a):

    > A tyle z gazety prawnej:

    Przepraszam za poprzednie re- w nie to miejsce mi poszło :(

    Celem rehabilitacji poniekąd muszę powiedzieć, że załączony cytat Agaty
    wyczerpuje, czy też raczej powinien, w świetle prowadzonej dalej gorącej
    dyskusji ;), problematykę tematu. Podobnie zresztą opisana jest ta sytuacja,
    w "Dobrej Firmie" z 31-12-2002/01-01/2003 r.
    Piszę te re 2 raz, bo poprzednie się nie ukazało, to gdyby był 2, z góry
    przepraszam, alem świeży (póki co).
    Nos

  • 29. Data: 2003-03-03 19:27:53
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    >(...) trzeba
    > było lutować... :(

    tych co to "na rympał" :)))

    Sark

  • 30. Data: 2003-03-04 13:46:13
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <

    przekopiowalem ze srodka...:

    Mysle ze jest tak

    mamy "wydatki na ulepszenie"...

    Do "wydatkow na ulepszenie" dajemy wszystko OPROCZ
    "elementow ... ktorych cena jednostkowa nie przekracza 3 500".
    (tak bylo dotad i to szlo na zwiekszenie WP - ST)

    w wyniku dopisania mamy sytuacje, ze na razie idzie to w koszty

    w momencie gdy dla danego ST "wydatki na ulepszenie"
    przekracza w roku 3 500 ST "jest ulepszony"
    "korygujemy koszty" i powiekszamy WP -ST
    teraz juz do konca roku "wydatki na ulepszenie" powiekszaja WP

> [...]
    > ceny jednostkowej *nie jest* obowiązujący w przypadku
    > przekroczenia łącznej kwoty ulepszeń 3500zł/rok.

    No wlasnie - inaczej czytamy.
    Bo dla mnie "w tym takze" oznacza, ze "cena jednostkowa ponizej"
    wylacza wydatki z sumowania.

    Popatrz.. JAKI SENS bylby pisana o "cenie jednostkowej.."

    > [...]
    [...]

> [...]
    > określenia "rocznie" ???
    > Elementy mam liczyć "każdy osobno" (bo tak rozumiem
    > twoje stanowisko), ale przy montażach mam udawać że

    Ja mowie o satanie dotychczasowym i OBECNYM.

    Dotychczas nie bylo podstaw dac tych 5 stow w KUP
    bo okreslenie cena jednostkowa bylo tylko do "czesci".

    Wobec tego te 500 PLN OD RAZU powinno zwieszyc WP

    teraz DODANO to o sumowaniu.
    wiec teraz juz jest podstawa, by "dac w koszty"
    .
> [...]
    > przekracza 3500zł" w kontekście przykładu.
    > Jeśli mi powiesz że *każdy* element (z montażem) ma mieć

    Wg interpretacji ktora WG MNIE wynika z ustawy
    po tej operacji masz dzie czesci "w kosztach" (na zawsze) po 3 100 kazda
    i 600 zl tez w kosztach.. bo nie przekroczylo 3 500 ale tylko warunkowo...

    > [...]
    >
    > Rozumiem, przyjąłem, podpisuję protokół rozbieżności :)
    > Natomiast ponawiam wezwanie: z chęcią poczytam co inni sądzą
    > o wykładni "nowego" przepisu :)

    Wlasnie w sasiednim liscie czytam cos o Pani Agacie i jej wypowiedzi,
    ale ja tej wypowiedzi nie widze...

> [...]
    > "ulepszenie" *z osobna* miało >3,5 kzł, czy jednak *łącznie* ??
    > Bo napisałeś znowu że "łącznie" i już nie wiem co myśleć :[

    mamy "pozabilansowe" "wydatki na ulepszenie"...
    Do "wydatkow na ulepszenie" dajemy wszystko OPROCZ
    "elementow ... ktorych cena jednostkowa nie przekracza 3 500".
    (tak bylo dotad)
    w wyniku dopisania...

> [...]

    > żeby zakup w peryferii za 3400 i montaż za 200zł musiałby być
    > zrobione w różnych latach podatkowych, aby nie powodować

    Sugeruje ze znowu namieszano i ze z tego naieszania wyinka, ze teraz juz
    te 200 mozna od razu w koszty...

> [...]
    > nie przekracza 3,5 kzł, ale każdy element z kosztem *w roku*
    > [czyli dwoma montażami] - przekracza) :)

    algorytm jest na poczatku...

    > [...]
    >
    > :)
    >
    > pzdr, Gotfryd