  • 1. Data: 2003-02-22 21:26:48
    Temat: pare pytan - duza ulga budowlana
    Od: "Bar-nab" <k...@i...pl>

    Chodzi o kontynuacje duzej ulgi budowlanej rozpoczetej w 2001 roku.

    W zeznaniu za 2001 zostalo odliczone przylacze pradowe. Tymczasem w 2002
    energetyka odkupila je ode mnie (umowa kupna-sprzedazy). Jak to teraz ująć z
    zeznaniu za 2002? Odjąć od wydatkow budowlanych, ktore odlicze w ramach
    duzej ulgi czy tez zapisac jako przychod? W drugim przypadku przepadaja
    pieniazki z ulgi mimo ze zwracam je US. ;-(

    I podobna sprawa z materialami budowlanymi. W 2001 roku kupiony zostal (i
    odliczony w ramach duzej ulgi) material na sciany - pustaki.
    Podczas budowy okazalo sie, ze jest go za duzo i w 2002 roku wystawiono mi
    korektę na czesciowy zwrot materialu. Jak go ujać w zeznaniu?

    z gory dzieki za podpowiedzi,

    Bar-nab

  • 2. Data: 2003-02-23 19:32:40
    Temat: Odp: pare pytan - duza ulga budowlana
    Od: "Erstunde" <e...@i...pl>

> [...]
    > zeznaniu za 2002? Odjąć od wydatkow budowlanych, ktore odlicze w ramach

    pytanie tylko mam, na przylacze miales fakture Vat ?
    bo z tego co wiem, to energetyka wystawia note memorialowa
    ktorej odliczyc nie mozna ...
    Pozdro
    Marek

  • 3. Data: 2003-02-23 20:27:56
    Temat: Re: pare pytan - duza ulga budowlana
    Od: "Bar-nab" <k...@i...pl>

    "Erstunde" <e...@i...pl> wrote in message

    > pytanie tylko mam, na przylacze miales fakture Vat ?
    > bo z tego co wiem, to energetyka wystawia note memorialowa
> [...]
    Energetyka dala jakis nierealny termin (drogie to przylacze bylo, oj drogie)
    i przylacze robil elektryk. Wystawil fakture VAT. Energetyka miala odkupic
    chyba w 2006 roku , ale przepisy sie zmienily i odkupila juz w 2002. Na to
    mam umowe kupna sprzedazy z energetyki.
    I co Ty teraz na to? Bo ja nie wiem co z tym zrobic ;-(
    B.

  • 4. Data: 2003-02-24 23:31:47
    Od: "WTL" <w...@p...onet.pl>

    > pytanie tylko mam, na przylacze miales fakture Vat ?
    > bo z tego co wiem, to energetyka wystawia note memorialowa
    > ktorej odliczyc nie mozna ...

    Ponoć jednak można (odliczyć rachunek z ZE za przyłączenie).
    Było na ten temat w jednym z ostatnich "Muratorów" (w dziale "odpowiedzi na
    pytania" albo jakoś tak), włącznie z odwołaniem się do konkretnego pisma
    Ministerstwa Finansów.
    Jeśli ktoś będzie zainteresowany, poszukam.

    Pozdrawiam,
    WTL

  • 5. Data: 2003-03-03 10:34:04
    Temat: Odp: pare pytan - duza ulga budowlana - podsumowanie i rada dla Wszystkich
    Od: "Bar-nab" <k...@i...pl>

    Użytkownik Bar-nab <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b38q4k$a70$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...]
    > Podczas budowy okazalo sie, ze jest go za duzo i w 2002 roku wystawiono mi
    > korektę na czesciowy zwrot materialu. Jak go ujać w zeznaniu?

    Wlasnie mam odpowiedz z US. A wiec: te przychody (a wlasciwie 19%) z korekt
    i z energetyki trzeba ponoc ujac w PIT37 (tudziez innym) jako zwrot to sie
    chyba nazywa podatki inne. A ulge budowlaną na tą kwote sie niestety traci.
    A więc, jeśli ktos ma jakies roboty budowlane, ktore pozniej jest szansa, ze
    bedą odkupione (gazownia, energetyka) to niech tego nie odlicza! Bo suma
    sumarum straci na tym ;-(
    B.

  • 6. Data: 2003-03-03 10:44:50
    Od: "Bar-nab" <k...@i...pl>

> [...]
    ze
    > bedą odkupione (gazownia, energetyka) to niech tego nie odlicza! Bo suma

    Teraz sie zastanawiam - a moze jednak nie straci sie, bo ten zwrot z
    energetyki i tak trzeba potem ujac w zeznaniu, wiec moze trzeba sie cieszyc,
    ze wyszlo na zero?
    B.