  • 1. Data: 2003-02-22 20:28:27
    Temat: Ulgi? Pomocy!
    Od: "josefine" <j...@b...pl>

    Szanowna Grupo,

    po przeczytaniu kilku postów przyszła mi do głowy myśl... i proszę o pomoc.
    Czy młode małżeństwo studentów niepracujących, które - mieszkając z
    Rodzicami w domku jednorodzinnym na osobnym piętrze, zainwestowało w zakup
    sprzętu gospodarstwa domowego (w tym także kuchenka gazowa) może liczyć na
    jakąś ulgę??? Chodzi o zeszły rok.

    Czy w tym szaleństwie jest jakaś metoda???

    Proszę o pomoc

  • 2. Data: 2003-02-23 08:27:03
    Temat: Re: Ulgi? Pomocy!
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    josefine wrote:
> [...]
    > sprzętu gospodarstwa domowego (w tym także kuchenka gazowa) może liczyć na
    Jak studenty nie pracują, to skąd pieniążki wzięli, a??
    Podatki odprowadzili?

    > Czy w tym szaleństwie jest jakaś metoda???
    Jest. Bez podatku nie ma odpisu.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-02-23 22:43:18
    Od: "josefine" <j...@b...pl>

    > Jak studenty nie pracują, to skąd pieniążki wzięli, a??
    > Podatki odprowadzili?

    No studenty bidne są, a pieniążki dostali... darowizna? :)

    > Jest. Bez podatku nie ma odpisu.

    Więc z tytułu darowizny mam odprowadzic podatek żebym mogła wykorzystac
    ulgę? Jesli tak to sie chyba nie kalkuluje :)
    aha... i czy taka ulge mogę wykorzystać np. w przyszłym roku, kiedy studenty
    będą bogate?

    Anna W.

  • 4. Data: 2003-02-24 15:35:01
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    josefine wrote:
    > No studenty bidne są, a pieniążki dostali... darowizna? :)

    > Więc z tytułu darowizny mam odprowadzic podatek żebym mogła wykorzystac
    > ulgę? Jesli tak to sie chyba nie kalkuluje :)
    Zdecydowanie. Ale ulga podatkowa jako taka służy do odzyskiwania części
    zapłaconego w ciagu roku podatku, lub zmniejszenia tego, co należałoby w
    braku ulgi zanieść w ząbkach do kasi US.

    > aha... i czy taka ulge mogę wykorzystać np. w przyszłym roku, kiedy studenty
    > będą bogate?
    Remontówkę? IMHO nie ale może jeszcze ktoś pomoże.
    A dlaczego nie odliczyli sobie kuchenki zarabiający (i/lub) płacący
    podatki protoplaści studentów??

  • 5. Data: 2003-02-24 17:57:36
    Od: "josefine" <j...@b...pl>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Remontówkę? IMHO nie ale może jeszcze ktoś pomoże.
    > A dlaczego nie odliczyli sobie kuchenki zarabiający (i/lub) płacący

    No właśnie tak chyba będzie najlepiej :)
    Ogromne dzieki. :P

    Anna.

  • 6. Data: 2003-02-24 23:11:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Feb 2003, maup wrote:

> [...]
    >+ > ulgę? Jesli tak to sie chyba nie kalkuluje :)
    >+ Zdecydowanie. Ale ulga podatkowa jako taka służy do odzyskiwania części

    Powoli, podatku *dochodowego*, prawdaż ??
    No to co pomoże zapłacenie podatku od spadków i darowizn, skoro
    dochodu nie ma ?

    pzdr, Gotfryd