  • 1. Data: 2002-11-15 11:51:54
    Temat: Mozna amortyzować srodek trwaly kupiony na DG z przychodu na umowe o prace?
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Czy mozna amortyzować srodek trwaly kupiony na DG z przychodu na umowe o
    prace?
    Czyli przeprowadzenie nastepujacej sekwencji zdarzen:
    1) kupienie srodka trwalego (np. komputera do 3500 netto) na dzialalnosc
    gospodarcza, na ktora nie ma w tym roku przychodów
    2) jednorazowa amortyzacja komputera - zrobienie straty na firme
    3) w zestawieniu rocznym zsumowac przychodow z umowy o prace i strate z DG -
    czyli zmniejszenie mojego dochodu rocznego (niejako odliczyc srodek trwaly z
    umowy o prace)

    Jednorazowa amortyzacja nadal jest do 3500 netto?

    Skoro nie ma dochodu na DG to nie da sie oczywiscie odzyskac VATu. Ale w
    przyszlosci mama nadzieje, ze sie da. Jest jakies ograniczenie czasowe w
    jakim mozna odliczyc VAT?

    Co myslicie - jest to zgodne z prawem czy jakis przekret?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2002-11-15 12:03:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maly napisał:
> [...]
    > czyli zmniejszenie mojego dochodu rocznego (niejako odliczyc srodek trwaly z
    Nie można kompensowac straty z działalności gospodarczej przychodami z
    umowy o pracę. Jeżeli spróbujesz, wyjdzie to juz w zeznaniu rocznym i
    karzą Ci je korygować - dochody z DG wpisujesz w oddzielnym polu i tak
    ta strata będzie widoczna jak byk.
    Wierz mi - nie da sie tego zrobic, chyba że chcesz w zeznaniu zaniżyć
    wysokośc przychodu ze stosunku pracy, ale pamiętaj że US dostał od
    twojego pracodawcy PIT-11.

    > Jednorazowa amortyzacja nadal jest do 3500 netto?

    Jest, ale skoro nie masz dochodu to bardziej opłaca się zastosować
    amortyzacje miesięczną, np. przyśpieszoną (ukłony w strone Gotfryda:-)).
    Starte rozlicza się potem przez minimum 3 lata - komputer zamortyzujesz
    zdecydowanie szybciej liniowo lub degresywnie.

    > Skoro nie ma dochodu na DG to nie da sie oczywiscie odzyskac VATu. Ale w
    > przyszlosci mama nadzieje, ze sie da. Jest jakies ograniczenie czasowe w
    > jakim mozna odliczyc VAT?
    36 miesięcy od końca miesiąca otrzymania faktury - tyle czasu możesz
    maksymalnie nie miec sprzedaży i nie stracic prawa do odliczenia.

    Mam nadzieje że chodziło Ci o brak przychodu (sprzedaży) a nie dochodu.
    Dochód nie ma wpływu na VAT.

    > Co myslicie - jest to zgodne z prawem czy jakis przekret?

    Nie dość że niezgodne, to jeszcze prawie niewykonalne.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-15 12:05:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Nie można kompensowac straty z działalności gospodarczej przychodami z
    > umowy o pracę. Jeżeli spróbujesz, wyjdzie to juz w zeznaniu rocznym i
    > karzą Ci je korygować - dochody z DG wpisujesz w oddzielnym polu i tak

    Naprawde napisałam "karzą"?
    Musze się w końcu wyspac...

    Maddy (niewyspana)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-11-15 12:23:52
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Dzieki Newyspana za szybka odpowiedz:)

    Szkoda, ze sie tak nie da myslalem, ze firma i ja to jedno, ale widac nie
    tym razem. Mialem nadzieje, ze zestawienie roczne pozwoli mi niejako
    zmniejszyc ogolny globalny dochod od jakiego nalezy placic podatek. Ale
    skoro sie nie da to palce i placze te wstretne podatki:-)

    Pozdrawiam,
    Maly

    p.s. przepraszam, za malo fachowe slownictwo - jeszcze sie nie lapie w tym
    wszystkim

  • 5. Data: 2002-11-15 13:10:31
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Maly" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    Ale
    > skoro sie nie da to palce i placze te wstretne podatki:-)

    Niestety to jedno tylko jeśli chodzi o podatek do zapłacenia - ogólnie
    płacisz wg stawki właściwej dla zsumowanych dochodów.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-11-15 15:50:40
    Od: w...@p...onet.pl

    > Czy mozna amortyzować srodek trwaly kupiony na DG z przychodu na umowe o
    > prace?

    A dlaczego nie, przeciez to twoje osobiste pieniądze, zdobyte legalnie i od
    których podatek został zapłacony. no i tak na dobrą sprawę to nie muszą byc
    przecież te srodki o których mówisz ale jakieś oszczędności z lat ubieglych ...
    rozkręcasz interes więc inwestujesz :)

    > Jednorazowa amortyzacja nadal jest do 3500 netto?

    Tak

    > Skoro nie ma dochodu na DG to nie da sie oczywiscie odzyskac VATu.

    Na razie nie

    > Ale w
    > przyszlosci mama nadzieje, ze sie da.

    Da sie

    > Jest jakies ograniczenie czasowe w
    > jakim mozna odliczyc VAT?

    Max do 3 lat

    > Co myslicie - jest to zgodne z prawem czy jakis przekret?

    Co myślimy ...hmm, przekręt zgodny z prawem ;))))

    Pozdr.
    Sark

  • 7. Data: 2002-11-15 18:17:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik w...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > przecież te srodki o których mówisz ale jakieś oszczędności z lat ubieglych ...

    Ojojoj... Sark,, a zaczełam miec o Tobie dobre mniemanie.

    Amortyzować, Sark, amortyzować, a nie kupic było napisane!!!
    A m o r t y z o w a ć - odpisywac w koszty proporcjonalnie do
    (hipotetycznego, przewidywanego) okresu zużywania sie środka trwałego.

    Amortyzacji nie da sie pokryć z przychodów z umowy o pracę bo nie da się
    łączyć zysku z pracy ze stratą z działalności gospodarczej.

    No i cała reszta posta idzie w powietrze, bo juz na początku odpowiedź
    rozjechała sie z pytaniem...

    Oj Sark... doprawdy...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-11-15 21:06:28
    Temat: Re: Mozna amortyzować srodek trwaly kupio
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):
    > Ojojoj... Sark,, a zaczełam miec o Tobie dobre mniemanie.

    No trudno, ale mimo wszystko dobrze wiedzieć że juz wychodziłem na prostą w
    Twoich oczach.
    (...)
    > Oj Sark... doprawdy...

    Chlip, chlip ... chlip...

    Sark

  • 9. Data: 2002-11-15 21:57:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > łączyć zysku z pracy ze stratą z działalności gospodarczej.
    > No i cała reszta posta idzie w powietrze, bo juz na początku odpowiedź

    To chyba Ty pytania dobrze nie zrozumialas.

    > Oj Sark... doprawdy...
    >
    > Maddy

    Oj Maddy... doprawdy ... czasami piszesz szybciej niz pomyslisz.

    Karol

  • 10. Data: 2002-11-16 19:15:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:
> [...]
    >>
    > ubieglych ...

    > To chyba Ty pytania dobrze nie zrozumialas.

    > Oj Maddy... doprawdy ... czasami piszesz szybciej niz pomyslisz.

    Oj Karol, dawno mnie nikt tak nie wkurzył.

    Sięgnij do postu Małego, przeczytaj dwa razy albo niech Ci ktos starszy
    przeczyta na glos i wytłumaczy co to znaczy "amortyzacja", ja juz nie
    mam siły.

    Albo wiesz co, żebys sie nie przepracował, oto niezbędny cytat z
    oryginalnego postu i nawet Ci zaznaczyłam pojęcia które ma Ci ktos
    starszy wytumaczyć:

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk